• Majblomma14

    Stockholmsmammor som väntar sitt andra barn runt den 10 maj 2014

    Jag har BF den 10 maj 2014 och tycker det vore kul att komma i kontakt med andra mammor i Stockholm som väntar sitt andra barn.

    Själv har jag en son på 3 år sedan innan. Vi har inte berättat något än då vi vet att om vi gör det så kommer hela dagis veta om det redan vid frukostbordet vilket kanske inte är så kul såhär i början av graviditeten.

    När har ni tänkt att berätta för ert barn om att han/hon ska få ett syskon?

  • Svar på tråden Stockholmsmammor som väntar sitt andra barn runt den 10 maj 2014
  • Powli

    Jag plussade igår och har bf 1 juni har en kille på 4 år också. bor i norra Stockholm

  • Majblomma14
    Powli skrev 2013-09-17 15:53:56 följande:

    Jag plussade igår och har bf 1 juni smile5.gif har en kille på 4 år också. bor i norra Stockholm


    Grattis!!!
  • Majblomma14
    Powli skrev 2013-09-17 15:57:29 följande:
    Tackar när hade du tänkt berätta för första barnet?

    Tror vi gör det när vi fått resultat från MKP (som vi tänkt göra i v.11-12).
    Du då?? Flört
  • Powli
    Majblomma14 skrev 2013-09-17 16:16:02 följande:
    Tror vi gör det när vi fått resultat från MKP (som vi tänkt göra i v.11-12).

    Du då??



    Väntar till vecka 12 iaf va tanken. man vill ju va säker. får se om sonen fattar att han ska få ett syskon innan magen växt en bit
  • S90

    Hej! Jag plussade den 14 september och har BF 18 maj 2014 (än så länge). Har en dotter som är 4 år, och vi tänkte inte berätta för henne förens vi gjort rutinultraljudet. Även allmänheten kommer att få veta det då också :)

  • Majblomma14

    Fick imorse reda på att det låg två små ärtor med tickande hjärtan i min mage!! Helt galet är det!
    Är idag i v.6+6 enligt UL.
    Tvillingar liksom!!?
    Får se hur vi gör med fosterdiagnostiken nu... det rör ju till det lite om man säger så... ujuj, många tankar som rör sig i huvudet minst sagt...

    Hur går det för er andra??

  • Powli

    Åhh va roligt med tvillingar!!

    Jag har varit hos mvc och fått inskrivningstid. Har svårhanterlig struma som skapade en del problem förra gången. hoppas jag mår bättre denna gången.

  • mammatillen09

    Smyger in här :) Jag plussade den 23/9 och räknat ut att bf blir 27 maj :) Vi har en dotter som blir fyra i november. Vi har planerat att berätta för henne efter tolfte veckan. Och har då tänkt ta med henne till babyproffsen i södertälje och låta henne vara med och välja en snuttefilt. Hon har en "nin" från teddy kompaniet så en sån får det bli till syskonet också, men ett annat djur :) Är i vecka 6+4 idag. Ni då?

  • mammatillen09

    Väldigt tyst här inne tycker jag :) Var på inskrivning idag (8+6) Allt såg fint ut, 4.5 på sockervärdet och 129 på järnvärdet. Fick tid för ultraljud redan idag och det blir i Liljeholmen den 2/1 :) Hur mår ni andra?

  • Majblomma14
    mammatillen09 skrev 2013-10-21 16:58:51 följande:

    Väldigt tyst här inne tycker jag :) Var på inskrivning idag (8+6) Allt såg fint ut, 4.5 på sockervärdet och 129 på järnvärdet. Fick tid för ultraljud redan idag och det blir i Liljeholmen den 2/1 :) Hur mår ni andra?


    Hej!! Jag har varit lite dålig på att dra i denna tråd då jag även startade en 'tvillingtråd', skäms på mig!!

    Jag är nu i vecka 11+3. Tycker tiden går jättefort verkligen! Har inte uttryckligen berättat för vår 3-åring än, men några gånger har jag antytt att han måste vara försiktig och inte hoppa, slå, sparka på min mage för det 'kan' kanske ligga nån bebis därinne. Det har han nappat på och nu pratar han och frågar mycket om det ligger en bebis därinne, och vi säger 'kanske, vi får väl se om det kommer ut nån', och han klappar magen och visar saker för 'bebisen'. Gullunge!

    Jag mådde jätteilla mellan vecka 7-10 men nu har det börjat bli bättre. Känner mig fortfarande trött och måste sova minst ca 8 h (jämfört med 6-7 h tidigare).

    Magen har redan börjat växa och det syns framförallt på kvällarna.

    Nästa vecka har vi bokat in nupp. Kub går tydligen inte så bra att göra vid tvillingar. Får se hur vi gör sen, om vi gör mkp eller inte.

    Hur ska ni andra göra?
  • HJ81

    Hej jag hänger gärna på här! Väntar vårt andra barn den 7 maj, bor i söderort. Har en dotter som fyller 5 i slutet av året. Hon fick veta tidigt och är jätteglad för att hon ska bli storasyster:)

  • mammatillen09
    HJ81 skrev 2013-10-21 20:54:40 följande:
    Hej jag hänger gärna på här! Väntar vårt andra barn den 7 maj, bor i söderort. Har en dotter som fyller 5 i slutet av året. Hon fick veta tidigt och är jätteglad för att hon ska bli storasyster:)

    Vilken söderort bor du i?
  • mammatillen09
    Majblomma14 skrev 2013-10-21 20:49:03 följande:
    Hej!! Jag har varit lite dålig på att dra i denna tråd då jag även startade en 'tvillingtråd', skäms på mig!! Jag är nu i vecka 11+3. Tycker tiden går jättefort verkligen! Har inte uttryckligen berättat för vår 3-åring än, men några gånger har jag antytt att han måste vara försiktig och inte hoppa, slå, sparka på min mage för det 'kan' kanske ligga nån bebis därinne. Det har han nappat på och nu pratar han och frågar mycket om det ligger en bebis därinne, och vi säger 'kanske, vi får väl se om det kommer ut nån', och han klappar magen och visar saker för 'bebisen'. Gullunge! Jag mådde jätteilla mellan vecka 7-10 men nu har det börjat bli bättre. Känner mig fortfarande trött och måste sova minst ca 8 h (jämfört med 6-7 h tidigare). Magen har redan börjat växa och det syns framförallt på kvällarna. Nästa vecka har vi bokat in nupp. Kub går tydligen inte så bra att göra vid tvillingar. Får se hur vi gör sen, om vi gör mkp eller inte. Hur ska ni andra göra?

    Vi har också sagt till vår dotter att hon måste vara försiktig med min mage, inte slå eller hoppa. Men klappa på den går bra, för mamma har lite ont där ibland. Så hon klappar och frågar om det blir bättre :) Mår fortfarande lite illa till och från, men hittills inga kräkningar. Håller tummarna för fortsatt tur där :) Kub vet jag inte om vi kommer göra, kanske ev om jag får en remiss eller nått. Har inte direkt råd just nu att slänga upp 2000 kr.
  • Majblomma14
    mammatillen09 skrev 2013-10-21 21:52:09 följande:

    Vi har också sagt till vår dotter att hon måste vara försiktig med min mage, inte slå eller hoppa. Men klappa på den går bra, för mamma har lite ont där ibland. Så hon klappar och frågar om det blir bättre :) Mår fortfarande lite illa till och från, men hittills inga kräkningar. Håller tummarna för fortsatt tur där :) Kub vet jag inte om vi kommer göra, kanske ev om jag får en remiss eller nått. Har inte direkt råd just nu att slänga upp 2000 kr.
    2000!?? Hur gammal är du? Jag är 37 så då blir man erbjuden det, men det tror jag att jag blev även när jag var 32. Vilken Mvc går du på?
  • mammatillen09
    Majblomma14 skrev 2013-10-22 09:17:03 följande:
    2000!?? Hur gammal är du? Jag är 37 så då blir man erbjuden det, men det tror jag att jag blev även när jag var 32. Vilken Mvc går du på?

    Jag är 25, så jag förstår inte riktigt varför hon frågade om vi ville göra det då. Är inte direkt i någon riskzon. Jag går på mvc i fittja. Men jag träffade henne igår och honsa att det kommer bli en remiss och inte privat. Och får man remiss så blir det gratis eller hur?!
  • Erikafika01

    Jag har BF den 14 maj :) väntar mitt andra barn, har en dotter som fyllde 2 år nu i september :) viska göra cub nu den 5 november jätte spännande och RUL den 17 dec. Tror garanterat att det här ären pojke känns mycket mer annorlunda än med dottern :) Jag bor söder om Sthlm i Haninge :)

  • HJ81
    mammatillen09 skrev 2013-10-21 21:49:06 följande:

    Vilken söderort bor du i?
    Farsta!

    Det är något fel på min app för det har inte visats att det hänt nåt nytt i den här tråden så därför har jag inte heller gått in. Nu råkade jag komma in av misstag och det hade visst skrivits lite! Skumt!
  • Powli

    Dålig jag med. Vecka 11 nu och illamåendet övertar hela min vardag. inte alls som med sonen för 5 år sen... ska till läkaren imorn och kolla upp struman. Kub bokat men väntar på tid. haft lite kramper i magen som jag hoppas inte är nåt alls. nån med erfarenhet. Lite som mensvärk.

Svar på tråden Stockholmsmammor som väntar sitt andra barn runt den 10 maj 2014