Pergotime. Hur stora äggblåsor?
Har försökt att få barn i 1 år nu och gick därför till läkaren för lite hjälp på traven. Min läkare tror att jag har PCO men äggstockarna ser enl henne inte typiska ut för PCO, men i vilket fall så har jag väldigt sällan mens. Hon skrev därför ut primolut nor som jag åt för att få mens och efter det har jag ätit en kur med pergotime. Jag blev inbokad på UL på dag 13 och enl den läkaren som va där då (min ordinarie har semester) så hade jag endast 2 lite "större" äggblåsor och de va endast 8 mm, vilket enligt henne va alldeles för litet. Hon sa att jag troligen inte skulle få någon ÄL denna gång. Jag har använt mig av ÄL-stickor, vilka inte get något utslag (heller inte haft några symtom på detta), har säkerligen inte haft någon ÄL.
Men jag har läst en del trådar där andra inte heller haft större äggblåsor vid samma tidpunkt och de har blivit erbjudna ytterligare ett UL några dagar senare. Borde jag också ha blivit det? Eller det va som läkaren sa, alldeles för små äggblåsor?
Jag va i alla fall och lämnade ett blodprov häromdagen för att se om jag haft ÄL eller ej, men får ej svar på det förren min läkare är tillbaka i mitten av oktober.... Men ska i alla fall bli skönt eftersom hon tar sig tid att förklara saker för en.
Detta är alldeles nytt för mig, känner mig helt vilsen.... Ville mest skriva av mig lite men också "prata" lite med andra i samma situation.
Hälsningar Syrran85