• Anonym (Morsa till många)

Älskar livet i storfamilj, vill ha fler barn!!!

Jag har fem barn och längtar så innerligt efter en till innan det är för sent. Jag är 41 år min minsta är en månad bara. Och jag känner redan ångest över att det här skulle vara sista gången jag burit ett barn, sista gången jag fött ett barn, sista gången jag sitter och gosar med en nyfödd som man gör i början. Jag skulle gärna vänta ett par år men känner att jag inte har tid...Jag har lätt att bli gravid, lätta graviditeter och lätta förlossningar, mina barn är mitt liv. Jag har en fast anställning också och trivs på mitt jobb men för mig är jobbet en bisyssla, något jag gör för att bidra till försörjningen i huvudsak. Det är inget jag tar upp vid löneförhandlingen precis Jag älskar hela grejen med en storfamilj, allt planerande som behövs för att få det att gå runt, att duka jättebordet där vi samlas till middag, att se dem leka och ha så roligt tillsammans. Det värmer. De kommer alltid att ha varandra, de står nära varann och har roligt tillsammans. Vi försörjer vår familj själva utan bidrag (förutom barnbidrag) och använder nästan aldrig barnvakt så vi belastar ingen. Är jag helt galen? Varför får jag inte nog? Var är min spärr som andra tycks ha som nöjer sig med två barn? Jag kommer att ha världens ångest när jag är i klimakteriet och inte kan få fler barn, hur många jag än har....Är det dumt att skaffa två tätt som sista barn? Jag tänker inte skaffa barn när jag är uppåt 45, 42 känns som "på gränsen"...även om jag känner mig som 30 och inte är trött alls nu. Skulle ni köra på eller försöka dämpa längtan även om ni skulle ångra er resten av livet? Hur gör man för att inte ta åt sig av andras åsikter, för det är klart att åsikter finns, vi har redan sprängt gränserna så egentligen, varför inte spränga dem igen? Det jobbigaste och det som får mig att tveka mest är att min man är 14 år äldre än mig, även om han är "ung" också. Är det schysst att ge sitt barn en så gammal pappa? Även om den minsta redan har det....det blir ju ingen skillnad. Jag känner mig som en stor egoist! Suck...behövde bara skriva av mig, formulera tankarna.

Svar på tråden Älskar livet i storfamilj, vill ha fler barn!!!