Kuggad för andra gången idag - för samma fel!
Känner mig så ledsen och frustrerad över mig själv. Körde upp i förra veckan och kuggade för att jag inte hade tillräckligt bra avsökning. Tränade på det under veckan och kände mig redo så hittade en avbokningstid och provade igen - återigen kuggad för exakt samma sak :( Jag behöver vara mer uppmärksam och planera bättre.
Inför mitt nästa försök behöver jag verkligen öva mer för kommer bli knäckt om det är samma problem igen. Tydligen hanterar jag bilen helt ok, det är främst avsökningen som är problemet och att jag borde se längre fram. Jag trodde jag gjorde det men tydligen inte tillräckligt.
Snälla, kom med tips på hur jag kan öva upp mig i att bli bättre på avsökning och planering när jag kör bil. Jag har för närvarande enbart sporadisk möjlighet att öva privat, kanske max 3 gånger i veckan.
Har här nedan kopierat in protokollet som skickades till mig
"Din körning har visat brister i avsökning och uppmärksamhet. Du behöver träna på när, var och hur du tittar i olika trafiksituationer för att upptäcka risker i tid och kan anpassa din körning till det exempelvis när du närmar dig korsningar, cirkulationsplatser och övergångsställen.
Underkänt
Identifiera risker i olika trafiksituationer och trafikmiljöer
Förutse och bedöma konsekvenser av olika händelseförlopp
Köra med tillräckliga säkerhetsmarginaler
Anpassa hastigheten efter de omständigheter som råder
Anpassa placeringen efter de omständigheter som råder
Samspela med andra trafikanter
Din körning har visat brister i hur du samspelar med andra trafikanter. Du behöver utveckla din förmåga att samspela och köra på ett tydligt sätt så att du visar dina medtrafikanter vad du tänker göra."