Grävling 75 skrev 2013-09-18 10:40:13 följande:
Bra att du kollar upp dig! Alltid bättre att ta det säkra före det osäkra... Kan ju också bero på inre hemmorojjder som trycker och tynger, men det märker du ju i så fall om känslan kvarstår efter förlossningen. Tyvärr har barnmorskorna inte alltid så bra koll på det, men hjälp finns att få på annat håll i så fall. Lycka till!
Tji fick jag för det, jag kom inte fram hos barnmorskan. Men jag ska försöka igen. Låter som det kan vara en hel del, men ändock rätt ofarliga saker. Man kanske får ta att det är lite obehagligare helt enkelt att vara gravid med nummer 3. Man får anpassa livet helt enkelt

. Tack för dina svar!

Thirtyplus skrev 2013-09-18 11:19:02 följande:
Jag hade också "tyngdkänsla" som började i 6:e-7:e månaden. Det kändes nästan som att en bäbis var på väg ut. Ena tvillingen låg ju också med huvudet vid utgången så jag var lite nervös över det här, men det var inget att oroa sig för sa dom på specialmödra och allt såg ut precis som det skulle och jag hade inga medicinska "fel". Det var förmodligen att det var trångt och livmodern låg så till så att det tryckte mot bäckenet.
Men är man orolig ska man så klart kolla upp det. Det kan ju vara nåt...
Det låter väldigt lugnande att du också kände av det tidigt. Antar att det helt enkelt är så att trycket är stort mot bäckenbotten redan nu. Jag har ju inga värkar eller sammandragningar direkt, så antar att det är väldigt positivt.
Skönt att det gick bra för dig! Kollade dem upp dig när du pratade med dem om detta? Jag har också känslan av att bebisen tittar ut rätt som det är :-/.
Tack för svar!