Anonym (Jag med) skrev 2013-10-10 21:13:29 följande:
På Kungsholmen, Stockholm?
Det låter ju bra om det känns bra. Själv vill jag gärna grotta lite i barndomen för att söka lite svar men det får inte bli flummigt och liksom "påhittat" för att terapiformen är uppbyggd på ett visst sätt. Men jag vill samtidigt inte stanna där utan gå vidare och få verktyg (KBT väl?) för att hantera när det förflutna gör sig påmind och krockar med nuet så att säga.
Det är kombinationen som lockade mig. Men vad jag förstår så är själva förtroendet just för terapeuten viktig. Man går ju inte heller och testar 10 gånger om man inte är stenrik. Jag är en vanlig person med ordinär inkomst liksom.
Jag har heller aldrig pratat med en man.
Har en tid bokad men inte gått än. Ska bli spännande.
Hehe har du tid på Kungsholmen?! Hahaha då är det ju samma terapeut!
Vi hittar på att jag tycker det är jobbigt att gå och handla. så hittar man den känslan och försöker hitta liknande känsla i barndomen. Sen när man har gjort det så är väl målet att man ska kunna skilja på dessa händelser och inte sätta ihop barndomskänslan med att handla. Så än om man kanske inte får lika mycket konkreta tips på vad man ska göra så är det helt plötsligt lättare att gå och handla.
Sen pratade han också om att utsätta sig för det som är otäckt och han nämnde då kbt.