• mamman64

Overall eller byxa-jacka till 5 åring?

Vad ska ni köpa till era 5 åringar? Vinteroverall eller byxa och jacka?
    Funderar på om det ser "barnsligt" ut med overall till 5 åring? Samtidigt är det mycket smidigare för barnet...och mig...att klä på en overall
    Velar fram och tillbaka....hur resonerar ni andra? 

• Svar på tråden Overall eller byxa-jacka till 5 åring?
  • Mercurialis

Vi har haft både och. Overallen har hängt på förskolan. Byxa och jacka har också funnits på förskolan men har tagits med hem över helgen.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Gurkan

Jag arbetar på förskola och här har de flesta femåringarna overall. Det är först i 8-9 år åldern jacka och byxa börjar bli mer vanligt. Overall är smidigt att ta på med.

• mamman64

Hade både och förra vintern men använde knappt jackan och byxorna så dessa är som nya och snart för små, tråkigt. Känner att det är mycket bättre och smidigare med overall....

• mamman64
    Gurkan skrev 2013-09-17 17:36:37 följande:
    Jag arbetar på förskola och här har de flesta femåringarna overall. Det är först i 8-9 år åldern jacka och byxa börjar bli mer vanligt. Overall är smidigt att ta på med.
    Ok...låter bra!
  • Poufie

Vår åttaåring (sju förra vintern) valde självmant till 98% av dagarna att ha overall, hon kom själv till att det var det mest praktiska att ha på rasterna i skolan (och då är de ju inte ens nära hur länge man är ute på dagis :D ). Även det självklara valet när vi var hemma/på fritiden :) hade i princip bara jacka och byxorna när vi åkte till stan :)

Bör kanske tilläggas att hon är väldigt medveten om vad hon har på sig och det är inte allt som duger :)

Så jag röstar för overall! Skönast och mest praktiskt! :)

• mamman64
    Poufie skrev 2013-09-17 18:34:19 följande:
    Vår åttaåring (sju förra vintern) valde självmant till 98% av dagarna att ha overall, hon kom själv till att det var det mest praktiska att ha på rasterna i skolan (och då är de ju inte ens nära hur länge man är ute på dagis :D ). Även det självklara valet när vi var hemma/på fritiden :) hade i princip bara jacka och byxorna när vi åkte till stan :)
    Bör kanske tilläggas att hon är väldigt medveten om vad hon har på sig och det är inte allt som duger :)
    Så jag röstar för overall! Skönast och mest praktiskt! :)
    Efter era svar så blir det overall...tack
  • Johan70

Ja, overall är nog på alla sätt bättre.

Den som tycker att det är "barnsligt" med overall vill nog inte överdragsbyxor heller.

• Fiamedbarn

Overall och byxa med jacka. Overall är enkelt när man ska leka ute och när det är kallt. Jacka är skönt när man ska vara ute kortare eller det inte är så kallt eller när man ska gå in och ut (ex affärer). Så jag skulle säga båda! 

Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn

Dessutom har vi separata överdragsbyxor.

Luck is what happens when preparation meets opportunity
Svar på tråden Overall eller byxa-jacka till 5 åring?