• Omogen citron

Fira någon som inte vill bli firad

Jag har en kompis som snart fyller 40 år, hon har åldersnoja och ska inte ha något firande. Jag funderar ändå på att baka en tårta och ge en liten present då vi ändå har planerat att ses (någon dag innan) Är det här en bra idé tycker ni? Eller ska jag bara strunta i det?

Vi har känt varandra i åtta år och umgås regelbundet om det är relevant.

• Svar på tråden Fira någon som inte vill bli firad
  • Dixie

Om någon säger att de inte vill bli firad hade jag inte heller gjort det!

• elyse

Du kan väl bjuda på fika/lunch?

• Apopan

Om jag utgår från mig själv, som aldrig vill ha något firande oavsett vad jag fyller, så tycker jag att en liten tårta och en present någon dag innan är ok. Det är säkert mer att hon inte vill ha någon tillställning. Om du vill uppmärksamma henne lite sådär bara ni två så är det säkert ok... gissar jag alltså utefter hur jag själv tänker :)

• Frontline

Antar att hon menar att hon inte vill ha något firande med en massa ståhej och fest men jag skulle tro att det är uppskattat om hon får en liten tårta och present...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Omogen citron

Tack för alla svar! Det blir nog en tårta och pressent iaf.

• Skidälskaren
    Omogen citron skrev 2013-09-17 19:49:38 följande:
    Tack för alla svar! Det blir nog en tårta och pressent iaf.
    Låter bra!
  • Mandy01
    Frontline skrev 2013-09-17 19:01:24 följande:
    Antar att hon menar att hon inte vill ha något firande med en massa ståhej och fest men jag skulle tro att det är uppskattat om hon får en liten tårta och present...
  • Studentpappa

Jag är en av dom som helst slipper ett firande, jag bjuder gärna familjen på middag eller dylikt men släkt, kalas och paket när jag är vuxen vill jag slippa. Så det är inget jag bara säger som alla tror utan jag menar verkligen att jag inte vill ha paket etc. Men det fattar ingen och jag slipper aldrig undan även om det minskat i skala. 

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem.
Svar på tråden Fira någon som inte vill bli firad