Vilka killar/tjejer hittar ingen partner?
??? som frågan.
??? som frågan.
Min teori:
1. Dom som är för självupptagna (bryr sig för mycket om utseendet och inte gillar in "insida"
2. Människor som "jagar" kärleken, träffar oftast någon och sen hittar fel och fortsätter "leta vidare"
3. Människor i synnerhet som inte trivs med sig själva och ser allt med negativa ögon!
Dom som inte vågar visa att dom finns
4. Människor som har svårt för att öppna sig och vara djup utan blir bara "kompisar" med alla de träffar.
5. Människor som vill vara alla till lags, som aldrig sätter sina egna behov i fokus.
Folk som är socialt udda.
Folk som är väldigt snygga (eftersom de oftast är kräsna).
Nu tar jag exempel från min egen familj och vänskapskrets
1. de som bara har otur!
2. de som har en lång lista på saker som måste vara uppfyllda och som inte "känner utanför lådan", ser inte när de möter en som på riktigt vore rätt
3. de som är märkbart bittra (gäller alla kön!)
4. de som inte fattar att de är homo
5. De som är emotionellt fast i gamla förhållandekraschar och fortfarande letar efter en likadan tjej/kille som förra gången och den här gången skall de göra allting rätt.
Det leder såsmåningom att de är sorgsna och 43 och fortfarande vill ha en 26-åring med långt hår. Eller att de är sorgsna och 43 och vill ha en spontan 26-årig kille med len hud och inga måsten i livet.
- De som har en kravlista lång som ett IKEA-kvitto.
- De som blivit bittra över att ingen uppfyller samtliga punkter på kravlistan som är lång som ett IKEA-kvitto.
- De som gett upp för de inte hittar någon som uppfyller alla punkter på kravlistan som är lång som ett IKEA-kvitto.
- Resten.
Jag vet inte... det beror nog på situation...socialt udda har ju svårt i största allmänhet, men av de som är socialt "normala" som fortfarande är singlar så är det väl svårighet att ta för sig och faktiskt_visa_intresse för den de gillar som är största hindret. Utöver bitterheten då singeln (gäller oftast killar) inte hittar någon som lever upp till de skyhöga krav de inte ens själva kan leva upp till - och hittar singeln väl någon som uppfyllar de höga kraven så är denne inte intresserad utan föredrar någon som håller samma höga klass som dem själva - och då övergår bitterheten till ren elakhet (och misstanken om att tjejer inte gillar snälla killar börjar gro, för det är enbart där problemet sitter i dennes värld.. personer upplever sig som för snäll för att få tjejer medan tjejer uppfattar personen som bitter, småsint och elak).
1.Fula, ovårdade människor. Dessa nätdejtar ofta för de står sig inte i konkurrensen i utelivet.
2.Sociala weirdos.
3. Ointresseranta människor som är så vanliga att de inte märks.
4. Människor utan karisma.
Attraktiva människor kan välja och vraka, och har därmed höga krav.
Fula/mediokra människor får nöja sig med likvärdiga.
1) Kräsna
2) Boendeform
3) Antal barn
4) Livsstil
Ja, behöver inte vara den ordningsformen, men det ställer till det en hel del...