• supersötasilversara

skohjälp! Kuoma

Hej! Jag ska köpa kuoma vinterstövlar till barnen. Är de stora i storlekarna? Dottern hade strl 32 på vikings vinterkängor förra året (verkar iofs vara små i storlekarna) och enligt kuomas måttabell ska dottern ha strl 32 i år med (då blir det drygt 2cm över) . Samma med sonen, han hade scarpa kängorvstrl 28 förra vintern och enligt kuomas tabell blir det 28 i år med (då blir det 1, 6cm över). Någon som kan hjälpa mig? Stämmer detta? Hur är kuomas vinterstövlar, håller de värmen?

• Svar på tråden skohjälp! Kuoma
  • beam82

Kuoma är de bästa stövlar min son har haft, jag köpte ett par förra vintern till mig själv också.
    Jag tycker att de är ganska stora i storleken, både till sonen och mig själv har jag fått ta en storlek mindre än jag trott.

• Redbit

De är rätt rejäla i storlekarna ja. Grattis till ett bra val i övrigt - Kuoma-skorna är lätta, enkla att ta på och av, och fantastiskt varma under hela smällkalla vintern. Min svärmor som jobbat på dagis större delen av livet förbjöd mig att köpa något annat än Kuoma till barnen som vinterskor!
    Då bor vi å andra sidan i Norrbotten - har man slaskigare vintrar finns nog bättre val som tål mer väta.

• pigglet

Kuoma är de varmaste - så länge det är kallt ute. De är inte vattentäta, så inget för slaskigt väder alltså.

• supersötasilversara

Tack för era svar! Här där vi bor har vi ofta kalla vintrar (-15/-25º) med mycket snö. Vi har använt oss av ecco och viking men våra barn fryser ändå lätt om fötterna. Man kan ju köpa allväders stövlar till våren när slasket kommer. Vore ju toppen om kuoma kunde vara vattentäta också .

• pigglet

Det allra viktigaste om de blir kalla om fötterna - aldrig bomullsockar. Man får se till att de har en ullstrumpa närmast foten, det gör stor skillnad.

• RöttÄrSött

Jag impregnerar mina kuoma, då blir de vattentäta Det måste göras om under vinterns gång men resultatet är bra.

Svar på tråden skohjälp! Kuoma