• AllaFrågor

Ömande livmoder 4 månader efter förlossningen?

Hej!
    I mitten på april föddes min underbara dotter utan komplikationer allt va normalt och så :)
    Har inte haft några större problem fram tills för någon vecka sen då det började verka i livmoder av och till utan någon samhörighet med amning. någon mer som haft liknande?
    det är som mensvärk  gör ont när man trycker på magen.
    Jag har haft mens 3 ggr sen förlossningen och äter p-piller samma som jag åt innan jag blev gravid och aldrig haft problem innan.

• Svar på tråden Ömande livmoder 4 månader efter förlossningen?
  • AllaFrågor

Jag försökte få tag på mvc idag. Men dom har bara tele tid 1 timme och det är svårt att komma fram under den tiden så jag tänkte prova min bvc sköterska på deras morgontid imorgon om hon inte kan hjälpa mig blir det mvc på lunch tiden igen. Men tänkte att det nog finns någon på familjeliv som kan lugna eller haft liknande :)

• Elmiina

Livmodern drar ihop sig vid amning och det kan kännas. Det är inget farligt eller konstigt utan jättebra :)

• ChiliFrö
    Elmiina skrev 2013-09-18 05:01:16 följande:
    Livmodern drar ihop sig vid amning och det kan kännas. Det är inget farligt eller konstigt utan jättebra :)

Det slutade "dra-ihop-sig-ömma" för mer än 2 månader sen. Detta känns annorlunda.

Bvc bad mig kontakta mvc och som vanligt på mvc så är de snudd på omöjligt att komma fram..

Hur kan dom ha bara en timme tele tid 3 dagar i veckan??
  • ChiliFrö
    ChiliFrö skrev 2013-09-20 00:47:44 följande:
    Det slutade "dra-ihop-sig-ömma" för mer än 2 månader sen. Detta känns annorlunda.

Bvc bad mig kontakta mvc och som vanligt på mvc så är de snudd på omöjligt att komma fram..

Hur kan dom ha bara en timme tele tid 3 dagar i veckan??

Lånar en bekants konto då jag låna henne dator för att svar så va hon auto inloggad utan att vi tänkte oss för :P hoppas det inte blir för rörigt men jag är AllaFrågor, just nu iafa :)
  • jagälskarallaminabarn

Finns det ingen växel dit du kan ringa så de ställer dig i telefonkö till mvc, t ex om mvc ligger i ett sjukhus kan du ringa sjukhuset växel så du får vänta tills det blir ledigt? I annat fall kanske 1177 vore något att testa, du har ju inget att förlora på det åtminstone.

• AllaFrågor

nej tyvärr är Mvc fristånde och har bara den lilla tiden. Det tog 2,5 veckor att få tag i dom när vi skulle skriva in oss.

Jag ringde en bekant till min mamma som är BM idag när jag inte fick tag på mvc hon tyckte jag skulle avvakta då det kunde komma sånna här "efterdyningar" som känns helt annorlunda mot tidigare ihopdragningar. Så att så länge det inte blir något annat ska jag avvakta men hade det inte gått över inom 1 mån så skulle försöka igen å få kontakt. men jag tänkte att jag ska försöka få tag på mvc ändå..

Svar på tråden Ömande livmoder 4 månader efter förlossningen?