• Anonym ()

blygdläppsoperation

jag är 13 år och mitt underliv ser ut såhär.
    den inre blygdläpparna klumpar ihop sig och hänger, min klitoris är ganska så stor.
    den yttre blygdläppen är hängig.
    jag vill göra en inre blygdläpps operation därför att jag har svårt för tajta jeans då kläms dom.
    det klibbar när jag är  naken och cyklar eller sitter.
    men hur fan berättar man det för mamma?
    Jag är en sån som inte pratar om mitt underliv.
    har aldrig gjort, jag har många syskon och vill ju inte att dom ska veta det.
    jag kan knappt duscha utan att börja gråta för att jag inte kommer ha sex innan jag är typ 50!
    säg inte att jag ska gå till skolsköterskan för våran skolsköterska SUGER. 

• Svar på tråden blygdläppsoperation
  • Iphoneflickan

Jag har också sådana blygdläppar som du har och visst dom kan vara jobbiga ibland men jag har lärt mig att leva med dom. Ingen kille jag har legat med har klagat på dom utan jag tror eller vet att killar inte bryr sig om eftersom att alla ser olika ut. Du är väldigt ung och du ska inte tänka på en operation redan. Efter operationen kan du få en dålig känsel där nere och kanske inte njuta i framtiden av sex. Tänk över detta alla kramar till dig!! :)

• Anonym (jag med)

Mina ser också ut så. Visst kan de skava ibland när man cyklar men det lär man sig leva med. Så farligt är det inte, var mer att jag skämdes i tonåren för jag trodde jag var helt ensam om att se ut sådär. Vilket jag insett jag inte är.

• Anonym (m)

har du googlad bilder? alla ser olika ut i underlivet och inget är fel. Du är bara 13 år och ska inte operera nåt som helst innan du vuxit färdigt!

• Anonym (hang in there)

Jag fattar hur du känner. Jag var också osäker när jag var i din ålder. Man kommer in i puberteten och sex börjar komma in i ens liv, antingen psykiskt eller fysiskt. Jag mådde också dåligt över hur jag såg ut. Tyckte jag såg konstig ut, hade udda färg, hårväxten var konstig osv osv osv. Jag tyckte allt var fel på mig då där nere. Men vet du vad? Du är SÅ ung, man inser sen när man är äldre att man är bra som man är! Jag insåg inte det förns jag skaffade mitt första förhållande vid 18 års ålder. Innan det hade jag haft sex ja, men jag skämdes alltid över hur jag såg ut. Men idag har jag insett att jag är naturlig precis så som jag är. Du är så pass ung fortfarande så jag skulle rådge dig att vänta. Sen vet jag inte, men en sådan intim operation tror jag inte man får göra i så pass ung ålder. 

Andas ut, forska runt lite på nätet och se att ingen ser exakt lika dan ut! Och vet du vad? Jag har hört och läst att det är MÅNGA snubbar som diggar större blygdläppar, tydligen roligare att leka med munnen med ;) Andas ut och tänk efter innan du bestämmer dig :) Du har hela livet framför dig! Man är inte så vuxen som man tror i tonåren. 

Kram på dig! 

• Zuzanne

Mådde dåligt pga mitt underliv när jag var liten också, var skitnervös när jag skulle ha sex första gången, 17 år gammal. Han klagade inte och ingen efter honom heller, bara fått positiva reaktioner. Mina blygdisar kläms om jag inte har trosskydd, så det kan jag rekommendera. Att förminska dem skulle jag inte råda dig till, du kommer att få mindre platser för njutning.

• omnomnivore

Jag har också lite större inre blygdläppar, men har aldrig fått några negativa kommentarer om det från killar - tvärtom! Operera dig inte, du kan förlora känsel som jag lovar att du vill ha när du börjar ha sex. :)
    Jag tror absolut inte att du är onormal på något sätt, underliv kommer i alla möjliga former, men är du orolig så gå till ungdomsmottagningen och gör en gyn-undersökning!

Svar på tråden blygdläppsoperation