• Sara83

Höst- och vinterkläder till 6 månaders bebis

Har en bebis som är 6 månader nu, och funderar vad man ska införskaffa för höst och vinterkläder nu när det börjar bli lite kallare. Vad har/hade ni för ytterkläder till era bebisar i samma ålder? Åkpåse eller inte? Är vindfleeceoverall så bra som det sägs? :)

• Svar på tråden Höst- och vinterkläder till 6 månaders bebis
  • sommar2001

Min erfarenhet efter 2 barn säger att de ytterkläder/fleece som funkar utan att det blir för varmt/kallt är Isbjörn.

Har haft både tunnare och tjockare fleeceoveraller och jackor i kombination med olika åkpåse beroende på väder och det har fungerat otroligt bra. Bor där det är mycket snö och kyla, har haft med minsta på skoterturer och han sov ute hela vintern utan att vara kall.

• molnfridag

Jag undrar också. Har en son som är 5 månader nu. Undrar hur det blir på vintern när han börjar krypa. Vad behöver man då? En tjock vattentät overall eller kommer han ändå bara sitta i vagnen så fleece räcker???

• RöttÄrSött

Jag skulle ta fleece och åkpåse eller en vanlig overall och lammfäll. Beroende på var du bor så kan fleece och fäll samt filt och fotsack funka.

Så små barn brukar inte kunna krypa utomhus pga ytterkläderna, det är enormt svårt för t o m en ettåring att bemästra ytterkläderna då vintern kommer, de mindre brukar bli rätt orörliga

• Sara83

Tack för tipsen! Bor i södra Norrland, så vintern kan bli lite hur som helst. Egentligen vore det väl bäst att avvakta och se vad behoven blir, men jag är en sån som gärna vill ha allt köpt och klart innan.. :)

Fler som vill bidra med insikt i höst/vinterklädesdjungeln? 

Svar på tråden Höst- och vinterkläder till 6 månaders bebis