Vikt?
Hejsan alla blivande mammor, har bara lite funderingar över hur mycket ni andra har gått upp i vikt? Jag går in i vecka 36 imorgon och har gått upp ca 12 kg. Ni andra? / Madde
Hejsan alla blivande mammor, har bara lite funderingar över hur mycket ni andra har gått upp i vikt? Jag går in i vecka 36 imorgon och har gått upp ca 12 kg. Ni andra? / Madde
Gått upp ca 11kg, är i v37.
Okej, kanske är normalt att gå upp 12 då:)
Jag är i vecka 35 hat bara gått upp 4 kilo :O
Är visserligen inte gravid nu men sonen föddes i vecka 38 och då hade jag gått upp 30 kg...
Tänk om man hade gått upp bara 4kg:) skönt!:)
Gravid v. 34 och har gått upp 8-9 kg
Vecka 31 går ner 6 kg!
Har du gått ner 6kg?:0
V. 37 och ligger på + 18 kg! Gick upp 16 kg totalt förra graviditeten men gick ner allt på 10 månader så jag är inte speciellt oroad. Har mycket vätska i kroppen + att jag får ont i fogarna när jag går mycket så jag rör mig inte lika mkt denna graviditet.
Men folk säger att man rasar i vikt när man börjar amma och grejer?:)
Ja! Jag äter inte så mycket en ost smörgås med kaffe eller frukt räcker för hela dagen. Inga fisk, kött eller kyckling. Jag frågade bm igår och hon sa att den är ok att man går ner på vikt MEN inte ok att inte äta fisk eftersom det är jätte viktigt för gravida.
Däremot gick jag upp i vikt med första barnet 10 kg!
Första barnet upp ca 14 kg, andra ( tvillingar) upp ca 25:) gick dock ner 22 av dem på ett par månader.
V 37, har gått upp 16 kg!!
Vecka 34 och jag har gått upp 4,5 kilo :)
Förra grav gick jag upp 9 kg och gick ner 12 så fort pojken var född. Denna gång är har jag gått upp nästan 7 kg i vecka 19+0 så det känns inte lika lovande.
Gick upp 23 kg med sonen. Är i v 30 o har nu gått upp 12 kg. Det är 3 kg mindre än samma vecka förra gången.
- 4 kg i början, å + 4 nu, går in i v 32 imon, så +/- 0...
men är överviktig sen innan, så bebisen har å ta av! =) bm säger de är jättebra!!
Har gått över tiden nu med 1dag och läre bli många till:/ kom ut nu bebis!!