• Janot

Biter mig vid ammning

Som rubriken säger så har min 7 månaders fått tänder nere och har dom sista dagarna bör har bita mig vid matning har provat att skrika till hon släpper och blir ledsen men hjälper inte vad skall jag göra får sluta amma om hon fortsätter det vill jag ju inte

• Svar på tråden Biter mig vid ammning
  • Flickan och kråkan

Båda mina stora har bitit mig när de första tänderna tittat fram. Räknar med att trean kommer att göra det med. Det var en mycket kort period  - kul upptäckt, nyhetens behag, antar jag - och ammade sedan båda problemfritt länge med fullt garnityr utan bitproblem. De bet huvudsakligen när de inte var så hungriga längre utan låg och myssnuttade. Under en period så såg jag till att avsluta amningstillfällena så fort de inte åt så effektivt längre utan att jag kände att de började bli mätta. Gick som sagt över relativt snabbt och var bara ett problem när de två första tänderna kom.

• lia76

Min äldsta dotter bet mej en gång när hon fått sina första tänder, men det var vid slutet av amningen och min BM sade att de biter när de börjar känna sej mätt/nöjd.
    Jag fick rådet att skrika till och det gjorde jag och därefter bet hon inte mer.

Är det så att hon bits mycket så kan du köpa sådana här silikonskydd och ha på bröstvårtan, hjälper jättebra (=
    Sådana hade jag till min tvåa för jag hade sår i början då hon tog fel tag, och de hjälpte kanon 

(=
  • Janot

1hon har haft sina tänder över 1 månad nu så det är inte nytt he he
     har även gjort så att snutte stunder har fått försvinna ett tag tills hon slutar bita mig
    har haft sådana silikon skydd men dom fasnar inte på mig vet ej om hon skulle ta tutten med en sådan på heller. jag får härda ut och hoppas på att hon slutar med detta snart he he  

• cloudberry79

Jag kom snabbt på NÄR bitandet skedde, aldrig i början av amningstunden, utan alltid i slutet, när hon egentligen var "färdig" och ville mysa. Jag satte ner henne på golvet varje gång och tog på mig kläderna och nekade henne helt enkelt bröstet tills det var dags för nästa amning. Hon slutade efter någon vecka och nu kan hon se mig i ögonen och långsamt föra tänderna emot för att se om jag säger stopp

(M)amma till V -07 och E -12
  • En bebis i magen

Min son bet mig när han fått första tanden. Ont gjorde det, och blödde gjorde jag. Första gången skrek jag till, och han skrattade:( Sen tyckte han det var skoj att utmana. Det gick så långt att jag slutade amma honom dagtid runt 5-7 månader och han fick bara amma kväll-natt-morgon.
    Lycka till! 

Svar på tråden Biter mig vid ammning