• Anonym (Missy)

Hur vet man ifall en man är genuint intresserad??

Hej! Jag måste bara fråga eftersom jag träffar en man som ger dubbla signaler; Hur vet man ifall en man är genuint intresserad?- uppskattar svar från män!

• Svar på tråden Hur vet man ifall en man är genuint intresserad??
  • Anonym (Missy)
    Fia 28 skrev 2013-09-18 12:56:48 följande:
    Du frågar honom!

Har försökt föra frågan på tal; han säger han är intresserad men inte kär men har sagt från och till att han älskar mig och ibland älskar han mig inte. Jag kontaktar honom 99% av gångerna -:(, vet inte om han skulle kontakta mig ifall jag slutar höra av mig -:(. Är han genuint intresserad?
  • Fia 28
    Anonym (Missy) skrev 2013-09-18 13:05:34 följande:

Har försökt föra frågan på tal; han säger han är intresserad men inte kär men har sagt från och till att han älskar mig och ibland älskar han mig inte. Jag kontaktar honom 99% av gångerna -:(, vet inte om han skulle kontakta mig ifall jag slutar höra av mig -:(. Är han genuint intresserad?
    Hur länge har ni träffats?
  • Anonym (Missy)

Vi har känt varandra i ca 5 år. När vi träffades ville han ha ett seriöst förhållande med mig, jag tvekade, han träffade en annan då som det är slut med, nu vill jag umgås med honom och se vart det leder och han beter sig ljummet, ibland kallt och ibland intresserad.

• Anonym (nope)
    Anonym (Missy) skrev 2013-09-18 13:37:52 följande:
    Vi har känt varandra i ca 5 år. När vi träffades ville han ha ett seriöst förhållande med mig, jag tvekade, han träffade en annan då som det är slut med, nu vill jag umgås med honom och se vart det leder och han beter sig ljummet, ibland kallt och ibland intresserad.

Låter inte som att han är så intresserad tyvärr.. Som att han har dig kvar tills han hittar någon annan.
  • Anonym (Missy)
    Anonym (nope) skrev 2013-09-18 13:42:15 följande:
    Låter inte som att han är så intresserad tyvärr.. Som att han har dig kvar tills han hittar någon annan.

Det gör ont att höra men det är nog precis vad jag behöver att höra. Det kan mycket väl vara så. Tack!
  • Anonym (Missy)

Jag tycker ändå att det är intressant att veta hur en man som verkligen är intresserad uppför sig? Berätta gärna...

• Fia 28
    Anonym (Missy) skrev 2013-09-18 13:37:52 följande:
    Har du annars berättat att du är intresserad då? Du har ju faktiskt dissat honom förut och han kanske inte tror att du är intresserad nu heller?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Missy) skrev 2013-09-18 14:05:59 följande:
    Jag tycker ändå att det är intressant att veta hur en man som verkligen är intresserad uppför sig? Berätta gärna...
    Han hör av sig till dig även om du inte hört av dig och han kommer inte med dåliga ursäkter om att "det har varit mycket jobb" osv.

"Dubbla signaler" brukar betyda att han inte är särskilt intresserad men att tjejen gör ursäkter åt honom varför han inte hör av sig.

"He's not that into you". Gå vidare. 
  • Anonym (Missy)
    Fia 28 skrev 2013-09-18 14:28:19 följande:
    Har du annars berättat att du är intresserad då? Du har ju faktiskt dissat honom förut och han kanske inte tror att du är intresserad nu heller?

Han vet att jag är intresserad eftersom jag ofta hör av mig och vill träffa honom. Eftersom han är så lagom i sitt beteende att jag inte kan tolka honom har jag sagt ett flertal gånger att jag inte är kär i honom längre men vill ha honom som vän. Men jag visar tydligt att jag ÄR intresserad och bryr mig medan han knappt hör av sig. Jag beter mig motsägelsefullt eftersom jag inte vill bli sårad.. Jag vet inte vad jag vill, han är inte min typ riktigt... Men ändå saknar jag honom när vi inte ses...när han säger att han tror att jag känner mer för honom än vad jag säger förnekar jag det. Ush, det är komplicerad -:(.
  • Anonym (Missy)
    MikNis skrev 2013-09-18 15:43:40 följande:
    Dansa tät med han. Får han stånd är han intresserad.  

Att bli sugen på någon säger knappast något om genuint intresse eller ej.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Missy) skrev 2013-09-18 15:39:11 följande:

Han vet att jag är intresserad eftersom jag ofta hör av mig och vill träffa honom. Eftersom han är så lagom i sitt beteende att jag inte kan tolka honom har jag sagt ett flertal gånger att jag inte är kär i honom längre men vill ha honom som vän. Men jag visar tydligt att jag ÄR intresserad och bryr mig medan han knappt hör av sig. Jag beter mig motsägelsefullt eftersom jag inte vill bli sårad.. Jag vet inte vad jag vill, han är inte min typ riktigt... Men ändå saknar jag honom när vi inte ses...när han säger att han tror att jag känner mer för honom än vad jag säger förnekar jag det. Ush, det är komplicerad -:(.
    Det är inget komplicerat, män är väldigt enkla: han hör knappt av sig vilket betyder att han är inte intresserad.

Gå vidare.
  • Förkunnaren

En gång till: han har dig på kroken!

Om jag vore du så skulle jag helt sonika säga så här: "Du? jag har berättat för dig flera gånger att jag är kär i dig men du beter dig som en idiot. Så: hej då *vinkar*"

• Förkunnaren
    MikNis skrev 2013-09-18 15:43:40 följande:
    Dansa tät med han.

Får han stånd är han intresserad.

Ha haaa!
  • Anonym (Simon)
    Anonym (Missy) skrev 2013-09-18 14:05:59 följande:
    Han hör av sig.
Svar på tråden Hur vet man ifall en man är genuint intresserad??