• Miniängel

Någon som läser/läst till sjuksköterska på distans i Luleå?

Hej!
    Jag funderar på att söka till sjuksköterskeprogrammet på distans på Luleå universitet, det startar till våren.

Nu undrar jag om det är någon som läser detta eller har läst? Vore roligt att höra vad ni tycker och hur utbildningen varit upplagd för er!    

En önskan som blev sann
  • Svar på tråden Någon som läser/läst till sjuksköterska på distans i Luleå?
  • Hubba   Bubba

Jag har gått distans på LTU.

• Miniängel

Okej, var du nöjd med utbildningen? Var det 3-4 träffar/termin, eller var det fler? Bor du nära Luleå eller reste du långt när du skulle dit? Massa frågor, men jag vill vrida o vända på allt innan jag bestämmer mig =)

En önskan som blev sann
  • Hubba   Bubba

Jo, trivdes super med utbildningen. I första två åren bodde jag nära Luleå men sedan flyttade jag ca 90 mil ifrån. Var ca 5 dagar per termin. Ibland uppdelat på två tillfällen.

• Miniängel

Okej. Så vissa terminer åkte du bara dit en gång? Det låter ju väldigt bra i så fall! För när jag läst om utbildningen så står det att man träffas 4-5 gånger/termin och ca3-5 dagar vid varje träff. Fast det klart de kan ju ha ändrat lite i utbildningen med. Är det längesedan du läste?

Hur gick det med praktiken, var det några svårigheter för dig att få det i annat län? För då får man väl söka själv..

Snällt att du tar dig tid att svara på mina frågor! :)   

En önskan som blev sann
  • Hubba   Bubba
    Miniängel skrev 2013-09-20 12:00:17 följande:
    Okej. Så vissa terminer åkte du bara dit en gång? Det låter ju väldigt bra i så fall! För när jag läst om utbildningen så står det att man träffas 4-5 gånger/termin och ca3-5 dagar vid varje träff. Fast det klart de kan ju ha ändrat lite i utbildningen med. Är det längesedan du läste?

Hur gick det med praktiken, var det några svårigheter för dig att få det i annat län? För då får man väl söka själv..

Snällt att du tar dig tid att svara på mina frågor! :)   

2 gånger per termin är det som menst och då är det mellan 3-5 dagar.
  • niklas westerlund

Hej Jag läser i luleå till ssk nu (T5). Kan säga att generellt sätt är det en jätte bra utbildning på LTU SSK. Lite mycket som fokuserar på forskning men ändå ok. Ett suveränt studentliv i luleå också som en bonus.

• Miniängel
    Hubba Bubba skrev 2013-09-20 12:06:27 följande:

Gick ut i januari 2011. Jag gjorde VC-praktiken, psykiatripraktiken och slutpraktiken/medicin i Luleå. Äldrevårdspraktiken och kirurgpraktiken i Norge, vilket jag fick ordna själv.

Jag vet att mina dåvarande kurskamrater inte behövde ordna själv när de gjorde i sitt hemlän.

Okej, låter bra :)

Jag är lite fundersam bara på antalet träffar/termin... FÖr enligt nån ansvarig i Luleå så är det 4-5 gånger/termin som gäller, och det blir ganska dyrt med resor plus boende för min del. Så jag funderar på att vänta till hösten 2014 och läsa vanligt och inte på distans.. Mycket att fundera på!

Niklas:   Okej, härligt att höra! Men då läser du inte på distans eller? Då har du bara en termin kvar sen, härligt! :)
    En önskan som blev sann
  • Hubba   Bubba

Miniängel: Så mycket resande var det inte. Men om du inte har några problem med att flytta så rekomenderar jag verkligen att plugga på campus istället och flytta till Luleå nästa höst Eller varför inte flytta redan till våren och ändå läsa på distans?

• Miniängel
    Hubba Bubba skrev 2013-09-21 15:49:13 följande:
    Miniängel: Så mycket resande var det inte. Men om du inte har några problem med att flytta så rekomenderar jag verkligen att plugga på campus istället och flytta till Luleå nästa höst Eller varför inte flytta redan till våren och ändå läsa på distans?

Nej, flytta är inget alternativ. Det får bli distans eller inte alls =) Eller så väntar jag tills ht2014 och läser i mina hemtrakter i stället... Tror nästan det får bli så.
    En önskan som blev sann
  • cellla

Hej!

Hur blev det till sist? Pluggade du på distans och hur ofta var sammankomster? I samma sits här nämligen ????

Svar på tråden Någon som läser/läst till sjuksköterska på distans i Luleå?