• lill linda 82

"ljusbollar"....?

Jag skäms nästan som undrar över detta....hade igentligen velat vara anonym.

Jag har sedan ca2 månader tillbaka drömt konstiga drömmar om att det spökar, vaknar o tycker att jag ser ljusbollar sväva i rummet...blir rädd o säger till min sambo... "ser du det där??!" Han ser självklart inget men bli halvt skraj över det jag säger...
    Har sett dessa "bollar" ovanför min sambo i sängen o bredvid mig på min sida om sängen.
    Jag brukar dessutom prata i sömnen lite nu o då o säger att jag ser folk i rummet, bla ofta sagt att det sitter nån uppe på garderoben, o jag är helt hysterisk då jag säger det. Blir själv jätterädd då min sambo väcker mig ordentligt på morgonen o säger vad jag sagt....

Nån som känner igen detta? Eller är jag helt enkelt tokig?

• Svar på tråden "ljusbollar"....?
  • Fru November

Hua; länskigt, när jag tar kort med min kamera så blir det ljusbollar, även om jag har rengjort linsen, kan vara smuts men om jag tar 2 likadana kort efter varann så blir det på det ena och inte på det andra

• lill linda 82

ja jag undrar vad det beror på.... vad nu ljusbollarna är för något? spökar det or what? innan jag födde sonen hände aldrig nåt sånt här.. nu tycker jag att jag ser o hör saker hela tiden...

kan även få för mig ibland då jag nästan är på väg att somna att nån sitter o pratar med mig. rösten hörs så väl, precis som nån sitter o viskar i mitt öra. jätteläskigt! vågar knappt ha armarna utanför täcket då jag sover längre...*ryser*

• johanna21

mina brorsa tog kort med sin digitalkamera i sitt rum och vid flera tillfällen så kom det precis som du beskriver ljusbollar!! vi testade med flera olika kameror och det blev lika med alla... pratade med en som jag känner som vet mycke om sånt och hon sa att de va energibollar eller hur hon nu förklarade som "vakar" över en.. jaja de va iallafall väldigt bra att ha sånna runt sig!! inte alla som har!...
    vi tog kort i hela huset men fanns bara i hans rum....

• lill linda 82

johanna21 - det är alltid 2 bollar jag ser som skiftar i blått, brunt o vitt, o dom åker liksom uppo ner runt om varann...kanske är nån som vakar över mig eller sonen helt enkelt?

• lokisse

jag har hört att det är vattendroppar i närheten av linsen
    men jag tycker att det later mysigare med vakande energibollar!!

• Fru November

Oj,, det är sant, vi har bara fått det i vårat hus, och inomhus, det ser ut som skräp på linsen men det är inte det,

det är så spännade, ska genast kolla i vilka rum det har varit mest

• lill linda 82

lokissen - vattendroppar i ögat?? hm...?

• Fru November

Men när jag tog kort på badhuset var det inget men hemma i mitt kök finns det och i sovrummet och källaren

• johanna21

ja det är ju vakande energibollar!!!!!:P

• johanna21

nja nä inte spöken eller jo kankse vet inte::......hm...nått ävernaturligt är det la..

• lill linda 82

men nåt jag undrar över är.. varför får man dom plötligt hemma då?

• Fru November

Jag tycker det är jättespännade, tittade på gamla bilder och hittar fler hemma, ofta när jag eller dottern är med, inte annars,

Svar på tråden "ljusbollar"....?