• Dandelionis

Flickis (gymnastik)

Haha nu kommer typ världens knasigaste fråga. 

Ni vet en såndär flickis-övning där man står på något (t.ex. en felvänd trampett) och gör en flickis till en tjockmatta med en ledare som passar?

Hur "farlig" tror ni att en sån övning är för en som inte tränat gymnastik på över sex år? Jag är 21 så jag är ju ingen pensionär med ryggproblem direkt, men jag är långt ifrån så stark och vig som jag var när jag var liten och tränade gymnastik. Vet att jag klarar handstående och brygga osv för det kan man ju testa på gräset. Vill så gärna testa om jag klarar en flickis men vad kan hända? Haha. 

• Svar på tråden Flickis (gymnastik)
  • Duckan

Flickis, vad är det?? Menar du en volt? Att stå på nåt och göra en volt och landa på en matta?

• Dandelionis

Om du inte vet vad en flickis är så är du nog inte rätt person att svara i tråden Tungan ute
    En flickis är att likna med en baklänges handvolt.

• Eleonor01

Börja med att prova rundater först. Tror du kommer sträcka varenda muskel men tvivlar på att det är farligt :)

• Dandelionis

Bra idé rondat kan ja testa på gräsmattan. Men de e ju långt ifrån samma sak :P Jag tror inte de e nån risk att ja sträcker mig för ja e mjuk i de musklerna. Kan utan problem stå i brygga å så. Tänkte mer på tekniken + styrkan. Hur mycket behöver man egentligen lyfta sig själv? Hur mycket går av bara farten? Nån som landat helt åt helvete nån gång?

Svar på tråden Flickis (gymnastik)