• Anonym (undrar)

Väldig Diarré i samband med mens?

Först, ursäkta mitt möjligen osmakliga inlägg.
    Men måste fråga.

Har hört att man kan bli kass i magen vid mens.

Jag har sprungit på toa 5 gånger igår och varit lös i magen.
    Samt några gånger idag och i förrgår.

Det börjar med att de gör ont och sedan måste jag springa på toa.

Kan detta ha med mensen att göra eller tror ni det är något annat?
    Med tanke på att de är så pass extremt att annars hade jag trott jag var magsjuk eller ätit något dåligt.

Är pigg i övrigt.

Tacksam för svar. 

• Svar på tråden Väldig Diarré i samband med mens?
  • Anonym (o)

Det har jag också, nog inget ovanligt.

• Anonym (m2)

Mig med oftast. Beror på att det rör sig en massa i buken vid mens och hos vissa påverkas tarmarna också.

• Akua

Alltså ganska omöjligt att svara på. Antingen är det mensen eller så är det något som du har ätit som din mage inte är överlycklig över.... 

• Anonym (metooo)

Oj mig med, värst kan natten vara

Värst är det om man ska iväg på morgonen fy är alltid nervös då jag brukar dra ner på mat intaget innan mensen
    håller mig till mest flytande mat och mycket te drickande och har ibland medicin som stoppar upp bajs med mig 

• Akua
    Anonym (metooo) skrev 2013-09-18 17:40:51 följande:
    Oj mig med, värst kan natten vara

Värst är det om man ska iväg på morgonen fy är alltid nervös då jag brukar dra ner på mat intaget innan mensen
    håller mig till mest flytande mat och mycket te drickande och har ibland medicin som stoppar upp bajs med mig 

Satsa på att äta mat med mycket fibrer! Är du hår blir du lös, är du lös blir du hård :)
  • Anniball

Har precis samma problem, hittade den här tråden nu under egna efterforskningar. Ibland för hård, ibland alldeles för lös, och smärta så in i helvete när magen är gasig och besvärlig... =( Men tur att det kanske inte är ett allvarligt problem? Inte för att detta är en enorm samling kvinnor som säger si och så, men ni verkar inte oroade för era "symptom"?

Svar på tråden Väldig Diarré i samband med mens?