Gladskit skrev 2013-09-18 21:20:36 följande:
Det finns så mycket att göra, jag tycker att alla våra lediga helger är "myshelger"! Vår son är 7,5 och har bara en aktivitet i veckan, och vi vuxna sköter vår träning på morgonen eller under dagen så kvällar och helger är familjetid. Ibland packar vi en väska, tar bilen 15 minuter till Mälarens vatten, promenerar runt lite och grillar korv. Ibland får fiskespöna följa med och så kastar vi eller metar lite. Ibland drar vi och badar. Ibland köper vi hem mat och tittar på film ihop, många av sonens filmer är ju skojiga för oss vuxna också. Ibland kommer vi något gott vi vill äta och så lagar vi mat ihop. Ibland bakar vi. Rätt ofta spelar vi spel, tex. Yatzy eller kort. Ibland bjuder vi hem någon skolkompis med familj och umgås och har kul. Huvudsaken tycker jag är att man gör något tillsammans. Och för oss är det tex. inte att åka till ett köpcenter eller ett lekland. Att åka till IKEA "bara för att" eller gå runt i butiker är för mig ett nödvändigt ont, inte något man gör ihop, om det inte är så att sonen prompt behöver nya skor. Men vi spenderar inte hela dagar i gallerior, det gör vi inte.
Håller med stycket om gallerior och butiker. Det är inte en familjeaktivitet utan en vuxen aktivitet. Dottern gillar inte att gå i affärer, om det inte är leksaksaffärer (men då är det en pina för mig istället eftersom hon gärna berättar vad hon önskar sig därifrån, vilket oftast är halva butiken). :)