Polyper
Jag har två barn sedan tidigare födda 2008 och 2010. Nu har jag och min man försökt att bli gravida sedan januari men och i mars plussade vi men efter några veckor började jag blöda och man konstaterade ett X som behandlades med cellgift. Efter sommaren blev jag gravid igen men fick nu ett tidigt missfall i vecka 5,
Idag har jag varit på HSS/spolning av äggledarna och jag hade passage i båda vilket var väldigt roligt:) Men läkaren hittade två små polyper i livmodern. Han sa att dessa eventuellt kan försvåra att man blir gravid och om jag blir det finns en ökad risk för missfall. Är det någon som vet mer om detta? Han sa att min remitterande gyn fick avgöra om man skulle ta bort dem eller inte. Jag undrar om de kan orsaka cancer men han sa att det inte var cancer.
Sedan undrar jag om man kan få ta bort dem under lokalbedövning? Jag är livrädd för narkos och skulle så gärna ta bort dem men inte under narkos. Är det någon som vet om det finns något sjukhus eller något ställe i Stockholm som kan operera bort polyper och där man kan önska bedövningsform?
Ngn som vet om även polyper kan ge X eller är det långsökt kanske....
Tack snälla alla för råd o tips!