• Anonym (ensam)

40 årig tjej söker familjehem

Jag är en 40 årig tjej ,utan man,barn ,egen familj ,och inga vänner (trots försök) i ett bruksamhälle.

Jag har alltid varit glad öppen social,men pga av olika händelser som gjort att jag dragit mig tillbaka å blivit motvilligt asocial,,
    medans alla vännerna fått familj å fortsatt sina liv,å jag blivit ensammare.

-vilket inte hjälpt min psykiska hälsa.har kontakt med psykiatrin och socialkontaktperson 1 timme per vecka....
    jag är ingen missbrukare,kriminell,..el"farlig" för någon.
    lider nu av tung depression och ångest av ensamheten ,otrygg etc...undrar o man kan..

.el om det finns familjehem.för mig?.där man som 40 årig ändå kan få bo ,leva ,hjälpa till i familjen.?

känna att nån bry sig,accepterad ,sedd,omtyckt. ...låter det flummigt?! nej det är jag inte å söker inget flummigt utan
    helt seriös letande på egen hand med ändå hjälp från soss OM  jag hittar en familj,så kollar de upp familjen och det är mycket som kan stämma..
    helst runt och strax utanför Västmanlandslän!

nån som känner nån?

hjälper gärna till på en gård om de skulle bo så.....mvh ensam 40 årig tjej 

• Svar på tråden 40 årig tjej söker familjehem
  • Mitarashi

Hej TS, jag bor inte i närheten men ville bara säga att jag hoppas att du hittar en familj som välkomnar dig :)

Att vara en uppskattad del i ett sammanhang tror jag skulle hjälpa många ensamma människor!

• Anonym (mor)

Jag bor inte heller i närheten, men håller mina tummar för att du ska hitta "hem". Många kramar till dig - bra initiativ!

• Anonym (:))

Jag bor inte där men vill ändå säga att om jag hade haft en gård eller liknande hade du gärna fått komma och provbo med djur och ungar  för att se om du /vi trivs  :)

Jag tycker du ska sätta din annons i din tidning om ni har någon lokaltidning där ?  

• Isnogood

Tyvärr så bor jag inte nära, o har i dagsläget inte något rum över, men hade annars välkommnat dig att hälsa på, umgås med min lilla tokiga familj o våra djur.
    Vad jag märkt av egen erfarenhet, är att djur omkring sig, kan hjälpa en massor.

Håller tummarna för att du kommer hitta det du söker    

I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Tovaliten

Om du vill finns ju andra möjligheter till kollektivt boende:

- Sök folkhögskola som har internat. Plugga (träffa nya vänner) och bo på internat t ex.

http://www.folkhogskola.nu/

- Man kan VOFFA (volontary work) på bondgårdar runt om i världen, prova om du kan hitta info här:

http://www.wwoof.se/se/hem/

A
    nnars kan du kanske få hjälp av Soc att hitta en familj som behöver en extra hand?

Lycka till! 

• Tovaliten

...eller skaffa hund! Det är lätt att träffa andra hundägare och t ex engagera sig i brukshundsklubb eller agility-förening. Du får en vän/familj och ett sammanhang!

Ta hand om dig!

Svar på tråden 40 årig tjej söker familjehem