svärmor tycker...
Idag uttryckte min svärmor att hon tycker att jag är för negativ när det gäller min graviditet.
Det är min svärmors första barnbarn och hon är, verkligen överdrivet, superduper peppad över det här.
Hon försökte skaffa barn i 7 år innan hon lyckades bli gravid så hon ser sin graviditet genom rosa moln och inget var fel, allt var tipptopp.
Just idag handlade disskussionen om att jag tycker att knyttet i magen är så livligt! Jag har ett väldigt aktivt jobb då jag arbetar mycket med barn, leker, kryper, bär på barn, sitter på golv och rör mig mycket på jobbet. Jag tycker att det gör ont och är obehagligt när knyttet sparkar och sparkar och sparkar och sparkar. Jag menade att det gör inget att knyttet rör sig eller byter position men att jag gärna ser mindre sparkar.
Då blev hon irriterad och tyckte att jag var alldeles för negativ eftersom rörelser och sparkar är det bästa som finns med att vara gravid.
Jag känner mig oerhört sårad, vem är hon att säga att jag är negativ till min graviditet? Får jag inte känna som jag göra? Har jag inte rätt till mina upplevelser? Är jag inte tillräcklig?