vaknar svettig och kissnödig
Har den senaste månaden vaknat svettig (dyngsur) och jätte kissnödig ca kl 05.00. Är 41 år. Vad kan detta bero på? jätte obehagligt. Någon mer som har så och varför?
Har den senaste månaden vaknat svettig (dyngsur) och jätte kissnödig ca kl 05.00. Är 41 år. Vad kan detta bero på? jätte obehagligt. Någon mer som har så och varför?
Övergångsåldern har kanske börjat? Det kan förklara svettningarna i alla fall. Eller så har du obalans i dina hormoner?
Något som också har till kommit är en tjockhets känsla i halsen. Svårt att svälja. känns som massor av slem plus tryck från svalj o ner mot övre bröstet.
Konstigt.
Spontant skulle jag säga perimenopausen, dvs begynnande nedgång i kvinnliga systemet som ju kan börja en hel del år innan det riktiga klimakteriet startar. (har det också)
Men det där med halsen verkar ju inte höra till just det.
Men man kan ju vara lite tantig och ha ont i halsen samtidigt, måste ju inte hänga ihop!
slå en pling till sjukvårdsupplysningen, vetja!
Har lidigt av nattliga svettningar i flera år. Och då snackar vi inte vanliga svettningar utan när man vaknar och känner hur det rinner över hela kroppen och täcket är vått rakt igenom. Har varit och tagit en massa prover men de hittar inte felet. Fick sen tabletter utskrivet. Tabletter för urinträngningar. En biverkan på dem är att svettas mindre. Har aldrig mått så bra som nu när jag äter dem.
Kan tillägga att att jag är 32 år så är inte så gammal.
Jag vaknar blöt av svett men det rinner inte.
Är jätte varm men fryser som en tok.
Kissnödig så det trycker på.
Är nog klimakteriet som börjat kanske?
Har även jobbar kompisar som är i 50års åldern som lider av klimakterie besvär. De har bett om att få dessa tabletter utskriva med god effekt ð???