• Livia

Adidas i storlek 19, små eller stora i storlekarna?

Har nu köpt ett par adidas-skor i storlek 19 till min son. Har tänkt att det ska bli hans första lära gå skor men att han innan dess kan ha dem när han sitter i vagnen.
    Vad tror ni har jag köpt för små skor? Kan tillägga att han nu är 7 månader, så när han börjar med vårjacka så bör han väl ha skor på fötterna.

Kram

• Svar på tråden Adidas i storlek 19, små eller stora i storlekarna?
  • NovasMam

hej!
    det är klart att det är individuellt hur stora fötterna på barnen är, men stl 19 kanske kan vara lite litet om han ska ha dom när han är 1 år och därefter.. jag har jobbat flera år i skoaffär och köpte själv ett par adidas till min dotter i stl 20 när hon var runt ett halvår.. jag vet att när hon var 1 år var de försmå =(.. min dotter är rätt så lång och jag misstänker att hon har rätt så långa fötter mä =) så det är mycket möjligt att din son kan klara sig längre mä dem.. får hoppas de iaf! =)

• smiley77

Har ett par Adidas i storlek 19, när min tjej var 10 månader var de precis. Så jag hade nog tagit 20 om jag vore dig, eftersom de ska räcka till våren. Det bästa är ju att låta dom mäta hans fötter i affären och sen innermåttet i skon för att veta vad som kommer passa bäst.

• NovasMam

ett annat tips är att adidas ska alltid ha innersulor som går att ta ut i sina barnskor! där är det t.o.m märkt hur stor barnets fot ska vara för att skon ska vara lagom.. men kolla gärna så foten är lite mindre än så (adidas vill ju gärna att du ska köpa nya skor HELA TIDEN men själv vill man kanske att de ska kunna ha dom några månader iaf=)

• Livia

Tack för era svar. Efter det ni skrivit så ska jag gå och byta skorna till åtmindstonde storlek 20 kanske till och med storlek 21. Vi får se när jag kommer till affären.

Kram och tack igen

Svar på tråden Adidas i storlek 19, små eller stora i storlekarna?