• Anonym (orolig)

blod från slidan när jag var på toa, hård i magen. Vecka 9

Jag är i vecka 9 (8+5) och var i morse hård i magen. När jag torkade mig kom det slemmiga rosa flytningar från slidan. Fick torka mig fyra gånger innan det försvann och sedan dess har det inte kommit mer.
    Jag har tre missfall i bagaget, ett från vecka 8, och är nu så orolig. Missfallet i vecka 8 började i vecka 7 med rosa flytningar som höll i sig i en vecka innan allt drog igång. Hade inte ont under denna vecka och hade veckan innan sett ett hjärtan slog, dock så ett för litet embryo med tanke på veckan jag var i.
    I fredags såg vi denna lilla och dess hjärta som slog. Embryot var i helt rätt storlek.
    Är så rädd att denna blödning nu är början på slutet

Någon mer som fått blödningar när ni har varit hård i magen?

• Svar på tråden blod från slidan när jag var på toa, hård i magen. Vecka 9
  • emelielj

Vad menar du med blödningar när man är hård i magen? Att de hänger ihop?

Jag är hård i magen konstant som gravid, både denna gången och med sonen.

I förrgår började jag blöda och det höll i sig i två dagar.

Har kollat upp det och det var ofarliga blödningar!

Har haft två missfall och det ena började precis som ditt, en liten rosa flytning och ingen smärta. Fast det kom aldrig igång och jag fick skrapas.

Om du nyligen såg att allt såg bra ut så tror jag säkert det är lugnt! Jättemånga blödningar är helt ofarliga :)

• Anonym (orolig)

Jo jag tänkte om det kunde ha att göra med att jag fick ta i ganska mycket för att få ur mig det hela, så att säga. 
    Har inte fått något mer rosa på papperet idag. Förstår inte vad som hände. Är så orolig 

• emelielj
    Anonym (orolig) skrev 2013-09-19 16:19:13 följande:

Jo jag tänkte om det kunde ha att göra med att jag fick ta i ganska mycket för att få ur mig det hela, så att säga. 
    Har inte fått något mer rosa på papperet idag. Förstår inte vad som hände. Är så orolig 

Nä jag tror inte det kommer blod även om man trycker på men åk in och kolla upp det är mitt råd, det är inte kul att gå runt och vara orolig!
  • Anonym (orolig)
    emelielj skrev 2013-09-19 16:41:49 följande:
    Nä jag tror inte det kommer blod även om man trycker på men åk in och kolla upp det är mitt råd, det är inte kul att gå runt och vara orolig!

Jag ringde och pratade med dem och de sa att om man är hård i magen och måste ta i så kan det komma blod från slidan. Blodkärl kan spricka. Det var allt de kunde hjälpa mig med då det inte blödde mer efter toabesöket och inte har kommit mer på hela dagen.
  • Anonym (***)

Du kanske ha hemorrojder. 
    Det är inte alltid man märker att man har det. 

• Anonym (orolig)
    Anonym (***) skrev 2013-09-19 16:56:35 följande:
    Du kanske ha hemorrojder. 

Det är inte alltid man märker att man har det. 

De sitter väl inte i slidan

Jag vet att blodet inte kom från analen.
  • Anonym (***)
    Anonym (orolig) skrev 2013-09-19 17:00:43 följande:

De sitter väl inte i slidan
    Jag vet att blodet inte kom från analen.
    Nej,men du skrev att du var hård i magen o då kom jag att tänka på att du satt o försökte sköta magen.
  • Anonym (orolig)
    Anonym (***) skrev 2013-09-19 17:03:30 följande:
    Nej,men du skrev att du var hård i magen o då kom jag att tänka på att du satt o försökte sköta magen.

Jo det gjorde jag. Men det slemmiga blodet kom från det främre hålet så att säga
  • NenneLo

Jo, det kan uppstå blödningar pga sköra slemhinnor när man tar i.. Hände mig. Även vid sex osv

2011-09-13 Loke <3 I väntan på syskon BF 2014-03-11 <3
  • Anonym (orolig)
    NenneLo skrev 2013-09-19 17:08:53 följande:
    Jo, det kan uppstå blödningar pga sköra slemhinnor när man tar i.. Hände mig. Även vid sex osv

Det som oroar mig mest tror jag är att det var så slemmiga flytningar. Har aldrig haft så förut
  • emelielj
    emelielj skrev 2013-09-19 16:41:49 följande:
    Jaha okej, det visste jag inte.

Då kanske det beror på det!

Bra att du ringde och fick lite info då!
  • emelielj
    Anonym (orolig) skrev 2013-09-19 16:54:58 följande:

Jag ringde och pratade med dem och de sa att om man är hård i magen och måste ta i så kan det komma blod från slidan. Blodkärl kan spricka. Det var allt de kunde hjälpa mig med då det inte blödde mer efter toabesöket och inte har kommit mer på hela dagen.
    Nu citerade jag fel men ja!
Svar på tråden blod från slidan när jag var på toa, hård i magen. Vecka 9