Så deprimerad, orka inte ens duscha :(
Hej alla! Jag är en tjej på 23 år som har större delen av livet varit deprimerad men dem senaste månaderna här nu har varit värst. Jag är snart inne på andra veckan utan att ha duschat, jag mår riktigt dåligt över detta men överlag så luktar jag inte speciellt illa men tanken att ha väntat så länge gör att jag känner mig vidrig vilket ökar ångest ännu mera. Jag orkar bara inte göra de.. Jag är annars väldigt renlig av mig, kan tvätta händerna 30 gånger på en dag och innan har det tagit sådan tid för mig att duscha. Typ två timmar och jag tro problemet ligger där nu, för jag vet hur lång tid det tar och vilken ångest det innebär så jag dra mig för de helt enkelt. Men egentligen skapar bara detta också ångest hur jag än vrider på de.. :( Jag tog studenten 2009 och har i princip inte haft någon sysselsättning sen dess bara lite ströjobb hit och dit för några veckor i stöten. Jag ska eventuellt börja en utbildning här i oktober och hoppas det ska kunna hjälpa mig psykiskt lite och komma hemifrån. Men hur ska jag kunna orka duscha och vara normal? :(