• mammalovis

Bästa nattblöjan till 2,5-åring?

Till vår dotter har vi mestadels kört på up and go eller liknande, men allt oftare får hon sk stringblöja, d v s ena sidan åker in i rumpan med läckage som följd. Vi har bytt till 7:an på natten, men det hjälper inte alltid ändå.

Är det bättre att köra på vanliga comfortblöjor eller ett annat märke? Eller funkar Pampers nattblöja bättre?

Hon kissar som regel ganska mycket på natten och håller sig länge på dagarna. Just nu tar vi ingen strid om pottan då vi nyss fått syskon, men hon börjar komma på när kisset kommer i alla fall, så förhoppningsvis kommer hon vilja snart när hon ser kompisarna på förskolan gå ...

• Svar på tråden Bästa nattblöjan till 2,5-åring?
  • JanaLiiN

Vanliga blöjor är bredare och funkar bättre.

• Mercurialis

Vårt andra barn hade vanliga Pampers (4+) på natten när han var 2,5 år. Första barnet minns jag inte om han hade vanliga blöjor eller byxblöjor nattetid.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mercurialis
    Mercurialis skrev 2013-09-19 18:51:13 följande:
    Vårt andra barn hade vanliga Pampers (4+) på natten när han var 2,5 år. Första barnet minns jag inte om han hade vanliga blöjor eller byxblöjor nattetid.
    Hmm, eller så var det storlek 4 som andra barnet hade i den åldern...
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Bellini2

Vi har också problem med läckande blöja på natten. Men vi har Comfort nr 7 till vår 2,5-åring. vad ska man då göra?

• Sillavi

Åh vilken bra fråga Våran 2 åring läcker som ett såll på nätterna...dricker massa välling innan läggdags och inatt fick vi byta 2 ggr...suck! Kör Libero up and go på dagen men köpt libero vanliga på natten...är dom för stora kanske?

• isolande

undrar samma...Vår dotter är oftast torr på natten, men kommer in i perioder då hon kissar floder. Har Libero nr 7 men det slår aldrig fel: har hon kissat på natten vaknar hon ledsen och blöt. Sjukt störigt.... 

• SussieBjorke

Vid 2,5 års ålder är det verkligen dags att börja med pottan. Min dotter Mira började gå på pottan när hon var 1,5 år ungefär. Bättre att strunta i nattblöja och istället börja potträna. Visst är det jobbigt de första veckorna men om du bryr dig om din dotter borde du lära henne pottan, rätt kul för lilltjejen tror jag

Svar på tråden Bästa nattblöjan till 2,5-åring?