• meijah

    Få spermier.

    Har en undran till er här på FL då det finns så många kloka och erfarna!

    Sambon har få spermier. Jag "ska" ha ägglossning på måndag, men har ätit pergotime så vet inte om detta kommer rubba min cykel. VUL visade på ett moget ägg på 18-20mm. Äl-test var negativt idag.

    När skulle ni börja ligga och hur ofta?  

    Skulle vilja börja redan idag och köra på varje dag fram tills nästa fredag (stackars sambo ;)), men är det negativt med tanke på att det inte finns så mkt spermier? Varannan dag har sagts ska räcka, men vill verkligen inte missa nu! Vårat 37 försök nu..

    Försökte få tag på sköterskan och fråga henne om råd men hon ringde aldrig upp så ska göra ett nytt försök imorgon igen.. Under tiden hoppades jag få ta del av era erfarenheter! :)       

  • Svar på tråden Få spermier.
  • Pandamamma79

    Kör ni varje dag så lär det ge ännu mindre spermier. Vi har alltid kört varannan. Blivit gravid tre gånger. Iofs så har min man inte få spermier men det räcker ju med en...

  • meijah
    Pandamamma79 skrev 2013-09-19 20:10:05 följande:
    Kör ni varje dag så lär det ge ännu mindre spermier. Vi har alltid kört varannan. Blivit gravid tre gånger. Iofs så har min man inte få spermier men det räcker ju med en...

    Tack för ditt svar! Jo det var lite så jag tänkte också och att det av den anledningen kanske vore bäst att hålla sig till varannan dag..

    Vilka dagar skulle du satsat på i sådana fall? Torsdag, lördag, måndag (äl-dag, förutsatt att cykeln inte rubbats), onsdag, fredag?

    Eller Fredag, söndag, tisdag, torsdag, lördag?       
  • Pandamamma79

    Oj, det vågar jag inte uttala mig om. Vi kollade aldrig när jag hade äl. Tog också Pergotime. Det blev varannan dag när det blev...

    Jag hoppas att allt går bra för er!

  • meijah
    Pandamamma79 skrev 2013-09-19 21:29:07 följande:
    Oj, det vågar jag inte uttala mig om. Vi kollade aldrig när jag hade äl. Tog också Pergotime. Det blev varannan dag när det blev...
    Jag hoppas att allt går bra för er!

    Skadar ju inte att fråga ;) Men får bli varannan dag som var tänkt från början, har ju mina äl-stickor att förlita mig till också :)

    Tack för dina svar iaf :) 
Svar på tråden Få spermier.