• LisaMarie79

Fettreducering utan kirurgi?!

Är det någon som prövat fettreducering/huduppstramning på det här viset?
    http://www.spaofsweden.se/system/visa.asp?HID=1363&FID=1099&HSID=25930&ActMenu=25932

Jag var på en konsultation idag och det kändes väldigt bra.. jag ska pröva en behandling nästa vecka.

Berätta gärna om ni gjort den här behandlingen eller liknande :)       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-19 20:24
    Jag frågade om det på konsultationen för jag såg själv programmet, men dem hade mycket bra svar och hon som hade varit med i plus var helt outbildad och hade inte ens fått utbildning kring själva maskinen.
    Det kändes väldigt seriöst och bra, och dem för journal över alla kunder och mäter & tar bilder..
    Hon jag pratade med kändes väldigt duktig och professionell. Blir spännande och se om något händer:)

• Svar på tråden Fettreducering utan kirurgi?!
  • Lena

Var det inte det de undersökte i våras som hade gett brännskador. Har för mig de sa ultraljud inte kan påverka fett.

• Anonym (klara)

Det där är bondfångeri. Tänk efter; OM nu ultraljud slog sänder dina fettceller, vart tar fettet i dem vägen? Det sipprar inte ut genom huden, och det går inte upp i rök. Det skulle tas upp i blodet eller lymfbanan. Vad händer med fettet där? Man kissar som bekant inte ut fett, utan kroppen är rätt bra på att ta vara på fett, det är ju därför man lägger på sig mer än vad man behöver. Fettet skulle, om ultraljud kunde slå sönder fettceller, tas omhand av andra fettceller någon annanstans. 

Fettreducering utan kirurgi finns, men då heter det kost och motion. 

• Anonym (Fläskfia)

En kollega till migvtestade det där och tappade tillfälligt nån centimeter, men då var det ett extremt hårt workout-pass direkt efter varje behandling så vem vet som var vad. Ett par månader efter fanns ingen kvarstående effekt. En annan kollega gjorde en fettsugning på buken i våras hos en av de mest välrenommerade plastikkirurgerna mig magplastik som specialitet. Han menade att den ev effekt det skulle kunna ha är så liten att antalet behandlingar som behövs skulle ta åratal att genomföra och kosta betydligt mer än fettsugning på en av de dyraste klinikerna.

• Lena
    LisaMarie79 skrev 2013-09-19 20:06:53 följande:
    Är det någon som prövat fettreducering/huduppstramning på det här viset?
    www.spaofsweden.se/system/visa.asp?HID=1363&F...

Jag var på en konsultation idag och det kändes väldigt bra.. jag ska pröva en behandling nästa vecka.

Berätta gärna om ni gjort den här behandlingen eller liknande :)       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-19 20:24
    Jag frågade om det på konsultationen för jag såg själv programmet, men dem hade mycket bra svar och hon som hade varit med i plus var helt outbildad och hade inte ens fått utbildning kring själva maskinen.
    Det kändes väldigt seriöst och bra, och dem för journal över alla kunder och mäter & tar bilder..
    Hon jag pratade med kändes väldigt duktig och professionell. Blir spännande och se om något händer:)
    Att hon brände folk kan mycket väl bero på bristen på utbildning men inte att det inte kan ge nå effekter. Om huden stramas upp av radiovågor så borde den sidan av huvudet du har din mobiltelefon vid vara mycket stramare än den andra...

Klart de verkar seriösa, de vill ju blåsa folk.
  • LisaMarie79

Jag har bestämt mig för att prova i alla fall..

Jag pratade med en tjej som hade tappat 24 cm i midjan med hjälp av metoden på Spa of Sweden.

Angående radio frekvens och uppstramning så är det i alla fall något som är bevisat många gånger om, det handlar om att när man kommer upp i viss temperatur så bryts kollagen trådar ned lite grann och då reagerar kroppen med att sätta fart på kollagen produktionen och med tiden får du ett synligt resultat. det är många plastikkliniker som jobbar med den metoden.

Men just mobiltelefonen ger inte riktigt den effekten Flört

Jag ska berätta hur det går för mig :)     

Svar på tråden Fettreducering utan kirurgi?!