Biverkningar efter Tetralysal!
Åt Tetralysal ett tag pga acnen i fejjan, men fick sluta då kroppen reagerade negativt som jag inte pallade. Åt väl i ca 5-6 veckor. EFTER detta har mina tarmrörelser blir katastrofala och det jag stör mig mest på är min svullna mage efter VARENDA måltid :'(
Har aldrig haft problem med detta innan. Har alltid haft slank och fin mage, även efter måltider, aldrig några problem med gaser heller... Men nu är det ett rent helvete. Kan gå på toa flera gånger om dagen och magen står i femtielva hörn efter varje måltid (ja det räcker att jag typ dricker vatten så sväller den upp). Har samma kost nu som innan jag började med tabletterna.
Har testa vanliga mjölsyrabakterier och nu LactiPlus, men ser ingen effekt alls. För jag misstänker starkt att Tetralysalen slagit ut de goda bakterierna i magen. Testat ProViva, well U name it...
Det jag vill veta nu - finns det HOPP om att det någonsin kommer att bli som vanligt igen? Få slank och fin mage utan svullna tarmar och gaser? Mår jättedåligt över det här och det hade väckt lite hopp om någon annan upplevt samma sak och det till slut återgått och stabiliserat sig. Läkaren säger ju att det kan ta tid (har nu gått 5 månader sedan jag slutade).
Vet inte vad annars man ska testa? Har läst om Probiozym, men vet inte om det heller hjälper. Snälla någon - hjälp...