• Bambusa

    thermoridbyxor till barn, vart??

    min dotter som snart bli 5år älskar hästar och rider nu varje vecka på en shettis en kvart ifrån oss, började lite då och då från 2½år..

    men hon är liten för åldern och väldigt frysen på vintern, så nu letar ja efter nå varma vinterbyxor som hon kan rida i, vill ha speciella ridbyxor så dom inte blir hala i sadeln, för hon älskar att få trava lite, och vi är mkt i skogen där de skumpar och har sig, så bra fäste är viktigt.. självklart har hon ridväst och hjälm! 

    jag har bara hittat thermoridbyxor från 130cm och de är lite väl stort till nån som är 103cm lång.. hon har normalt 110-116 på kläder nu..  hoppas hitta ett par så ja slipper sy på halkskydd på ett par vanliga.. min symaskin skulle nog inte bli så glad då.. 

    vid utelek på vintern har hon ullunderställ,fleece och sen overall, ullsockor och rejäla stövlar/kängor, ullvantar sen thermovantar.. så ja, väldigt kall är hon.. då har de varit runt -10 vid dom kläderna.. vid kallare än så rider vi nog inte..  

  • Svar på tråden thermoridbyxor till barn, vart??
  • Mandelskorpan

    Länken blev konstig men du hittar dom lätt om du går in på deras startsida. Överdragsbyxor tror jag de ligger under. Har för mig att de var ganska små i storlekarna så jag tror din flicka kan ha 120.

  • Anna 586

    Horze.... Finns både som näthandel och riktig butik, kolla under thermoridbyxor barn.. Storlekarna börjar på 120...
    Lycka till!!

  • Mollan

    Annars kan du köra på vanliga termobyxor och ett sadelöverdag.då lur det inte halt men extra varmt och gott.

  • Bambusa
    Mollan skrev 2013-09-20 19:51:53 följande:
    Annars kan du köra på vanliga termobyxor och ett sadelöverdag.då lur det inte halt men extra varmt och gott.

    vad är de för sadelöverdrag ? 
  • Mollan
    Bambusa skrev 2013-09-20 23:27:06 följande:
    vad är de för sadelöverdrag ? 

    Typ ett sånt här: www.hooks.se/product.aspx&deptid=1028&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC Det finns i konstmaterial också.
  • Bambusa

    okej, och då glider inte en vanlig overall eller termobyxor då? hon har reima overall, som känns rätt glidig.. ska redan nu börja med termotights under ridbyxorna, för de börjar bli kyligt, speciellt morgon och kväll..   jag skulle behöva nå bra kängor att ha snart ja med, men jag rider inte just nu iaf..men kanske nästa år.. tips där med? Glad vore bra om man kan ha dom annars med, typ vid utelek och promenader med hundarna iaf, så dom inte är allt för fula.. inte för de syns så mkt under min brallor som oftast är rätt långa... är hemma-mamma så ibland är vi ute hela dagarna..

  • Bambusa

    jag hade turen att hitta ett par fodrade ridbyxor på barnloppis.. inte jättetjocka, men ponnyn hon rider får inte ridas i halka, så de blir nog inte mkt ridande när de är för kallt.. annars finns de nog rum nog för dubbla fleece under.. å ja betalade max 50spänn, kommer inte ihåg exakt.. älskar att fynda!!

Svar på tråden thermoridbyxor till barn, vart??