• Fatima

10 månaders bebis herpes??

Min dotter fick någon slags utslag på armen! Såg ut som en myggbett först men det började bli rött runt omkring!
    Så vi tog med henne till vårdcentralen där dom sa att det kan vara svinkoppor.

Vi köpte någon slags kräm och sprit för å göra rent det men sedan började det komma mer å mer små prickar! Så jag tog med min dotter igen så dem kunde ta test och kolla vad det kan vara! Idag fick jag ett samtal att det är herpes! Jag mår så dåligt att mitt barn har fått herpes! Frågan är hurrrrr!!!

Jag mår så dåligt för att ingen av oss föräldrar har de!

• Svar på tråden 10 månaders bebis herpes??
  • Frau Farbissina

Ring BVC senare idag och fråga. Ibland kan det bryta ut utan att någon smittat.

Really?
  • Frau Farbissina

Ring BVC senare idag och fråga. Ibland kan det bryta ut utan att någon smittat.

Really?
  • Philippa

Det är jättevanligt, och inget du behöver bli så arg för....!

• Mabaja

Herpes ligger latent i kroppen hos alla. Vissa får det, andra inte. Själv trodde jag att det först kunde bryta ut vid 2-3 års ålder (läst det nånstans).

Jag själv har stora (ser typ misshandlad ut vid varje utbrott) problem med herpesmunsår så är livrädd för att mina barn ska få samma.

• Queenie70
    Mabaja skrev 2013-09-20 07:29:39 följande:
    Herpes ligger latent i kroppen hos alla. Vissa får det, andra inte. Själv trodde jag att det först kunde bryta ut vid 2-3 års ålder (läst det nånstans).

Jag själv har stora (ser typ misshandlad ut vid varje utbrott) problem med herpesmunsår så är livrädd för att mina barn ska få samma.

Nej, alla har inte herpes. Herpes är nåt du blir smittad av. Däremot har väldigt

Många viruset i kroppen utan att ha symptom. Här är det bog troligtvis så att mamma har herpes, och ovetandes smittat barnet.
  • mammasmirakel

Självklart har ts dotter fått detta av någon.
    Man kan ha herpes utan att ha märkt av något utbrott överhuvudtaget.
    Förstår att du mår dåligt men det kommer att bli bättre och så många har herpes, det är inget att skämmas över.

• stormfågel

Som många här säger, det är en vanlig smitta som många har liggande latent utan att veta om det (70% av befolkningen har jag hört någonstans.

Troligtvis har du själv eller pappan det. 

• CamillaSohlberg

Stämmer helt . Jag vet också det att det är typ bara en tredjedel eller nått av dom som har viruset vilandes i kroppen son vet om det för det är endast några få procent som får besvär av det. Inte alls ovanligt . Tror dock inte man kan testa om man har det om man inte vet det eller hur funkar det där? Nån som vet?

• mammasmirakel

Man kan genom blodprov ta reda på om man har det samt vilken typ.

• CamillaSohlberg

Men det är ju perfekt då är det ju bara du testar :) eller pappan, eller båda så får ni ju se :)

Svar på tråden 10 månaders bebis herpes??