• carro8401

Inga rörelser än,andra barnet

Hej, måste fråga om det är fler än mig. Är i vecka 17 (16+4) och känner ingenting. magen har inte växt direkt och jag känner mig ogravid....

var på kub i vecka 14. (13+0) och då såg allt bra ut  och moderkakan låg i bakvägg. känner mig bara så nojig att något skulle vara fel. ska på rutin-ul nästa fredag om en vecka alltså och det känns lååååångt dit Hoppas på fler omföderskor som upplevt samma sak?

alla säger att magen blir större och man känner tidigare som omföderska och jag känner mig lite annorlunda där...  

• Svar på tråden Inga rörelser än,andra barnet
  • jemaka

Det var likadant för mig, gjorde dock ul i v 8 istället för 14. Men jag blev jätte nojjig i v 16-17 då jag inte direkt hade ngn mage eller kände ngt. Så jag gick till barnmorskan för att lyssna på hjärtat. Så mitt tips är att ringa din bm och boka tid :) Hon tyckte jag gjorde helt rätt, istället för att gå hemma och stressa upp sig

• Lily38

Jag tror inte att jag kände något förrän vid v 18 med andra barnet. Kan ha känt tidigare men är osäker, men då vet jag säkert :).. Mage fick jag fort båda gångerna men var en aning större vid andra..

• mane03

Det är ingen fara att du inte känner rörelser än.
    Med mitt första barn kände jag i v 25. Med mitt andra i v 19 och nu med mitt tredje i v 16, så det är så olika. 

• sofiutane

Jag väntar nu barn 3 och 4. Med barn 1 kände jag ca. v. 18 och med tvåan nån vecka tidigare har jag för mig. Den här gången kände jag inte första sparken förrän dagen innan RUL, dvs v. 20. Och då har jag ändå två där inne, men jag har moderkakan i framvägg så det är därför jag inte känner så mycket. Vet du om du har den i fram- eller bakv'gg?

• Flickan och kråkan

Jag kände mina i v.18, v.17 och v.18. Du ska se att du känner snart . Jag har fått mage "sent" med alla tre. Skillnaden med andra och tredje var att den kom rätt snabbt när den väl kom.

• Pärla2

Andra barnet och i v16 har inte känt något än, men har läst att man kan känna barnet från denna veckan men att de även kan dröja till v20 utan att de ska vara något konstigt! De kommer nog snart!

• lillgrodan2010

Jag är i vecka 20, väntar andra barnet och har bara anat rörelser. Var på rul i tisdags och allt såg bra ut.

• Toppen9

Med första hade jag moderkakan i framvägg - kände fosterrörelser fr.o.m. V22
    Andra var moderkakan i bakvägg men kände inte av det tidigare än i v22 ändå

Svar på tråden Inga rörelser än,andra barnet