• Anonym (extraförsiktig)

Ipren/alvedon på dagen.. Alkohol på kvällen?

Jag har nyss på reda på att jag har lite förhöjda levervärden. Inte alls mycket men ändå lite och detta har såklart gjort så att jag vill vara lite extra försiktig. 
    Jag har haft sån extrem mensvärk nu på dagen så jag tog en ipren vid 10. Nu gör det ont som satan igen men eftersom jag ska ut sen så vill jag inte ta en till. (kommer inte dricka mycket men något glas vin och någon drink kanske) 
    Men eftersom jag är lite extra orolig nu så undrar jag om det är någon fara att jag dricker i kväll, även om tabletten slutat värka. Kanske låter dumt men jag vill ändå kolla med er...

(och nu är det Detta jag frågar. Så snälla ingenting om att jag inte borde tagit en tablett alls. Eller inte dricka alls...) 

• Svar på tråden Ipren/alvedon på dagen.. Alkohol på kvällen?
  • Anonym (ok)

Ipren och alvedon är helt olika saker. En ipren kan du ta och dricka alkohol, men inte alvedon. Alvedon skadar levern i stora mängder, men inte ipren.

• Anonym (Mortime)

Du kan lugnt ta en Ipren till och ändå dricka alkohol. Som ovanstående sa, ipren bryts ner via njurarna och påverkar inte alls levern.  

Svar på tråden Ipren/alvedon på dagen.. Alkohol på kvällen?