Hur går man ner 5 kg på en vecka?
Jag skulle vilka få lite tips på hur man kan gå ner 5 kg på en vecka. Jag väger 60 kg och har bara 5 kg kvar till min målvikt och jag vill klara det på en vecka. Hjälp mig!
Jag skulle vilka få lite tips på hur man kan gå ner 5 kg på en vecka. Jag väger 60 kg och har bara 5 kg kvar till min målvikt och jag vill klara det på en vecka. Hjälp mig!
Det går inte. Även om du slutade äta helt så så går du inte ner 5 kg.
Men om du nu vill ha tips på hur du snabbast (inte nödvändigtvis bästa sättet...) så är det väl att drick lågkalori måltidsersättning i 2 veckor. Då bör du gå det mesta.
Du minskar ditt kaloriintag med 35000 kcal mot vad du förbrukar. För att gå ner 1 gram måste du minska 7 kcal!
Normalt förbrukar man 2000 kalorier per dag, 14000 kcal per vecka. Så för att minska 35000 kcal måste du både minska kalori taget markant samt träna, förbruka kalorier, utav helskotta!
Fast att tappa 5 kilo på en vecka är otroligt korkat...
Jag gick ner 4,5 kg (från 67,3 till 62, 8) på elva dagar men det var sannerligen inte lätt. Åt strikt LCHF, körde períodisk fasta och dessutom kaloribegränsat, mellan 500-1200 kcal per dag. Tränade nästan varje dag. Anledningen till detta var att jag var trött på att inget hände på vågen. Nu kommer säkert flera påstå att jag bara tappade vätska, men jag tappade även centrimetrar - det märktes på kläderna och måttbandet. Det fungerar såklart inte i längden att äta så lite, men för att få en kickstart tycker jag att det är en bättre metod än pulverdieter. Inget insulinhöjande, fettinlagrande socker, utan riktigt mat som mättar.