• veroo

Långresa med bebis??

Hej,
    Är det någon här som har erfarenhet av att resa utomlands med 3-4månaders bebis?

Vi planerar att resa ca 4 månader men att vara på en och samma plats under hela resan.

Så, finns det några föräldrar som har erfarenhet av detta som vill dela med sig av sina historier &
    upplevelser??

• Svar på tråden Långresa med bebis??
  • Dixie

Vi har rest med en 3 månaders inom Europa, och det funkade jättebra, sonen sov och åt, dock var vi inte borta så länge. Vart ska ni åka?

• Blivande mamma 74

Jag åkte utomlands med mitt barn vid 6 månaders ålder och jag hade lång resa och var ensam. Det kommer att hå jättebra trots att vissa moment är lite jobbiga. Är man två då är verkligen inte större problem.

• Plutten2

Vi reste runt i Sydamerika med en 6 månaders och en 3 åring. Det gick jätte bra. De små är väldigt anpassningsbara.

Hade jag gjort om resan hade jag haft med 2 paraplysulkys och struntat i den vanliga. I många länder är sett hopplöst att ta sig fram med våra stora vagnar, men det beror ju på vilket land Du ska till.

Restauranger i Sydamerika öppnar 21.00 och våra barn var vana att lägga sig kl 19 så även den stora behövde vagn att somna i på kvällarna ibland.

Svar på tråden Långresa med bebis??