feta kinder trots smal.. vill inte ens gå ut längre
Hej.
Jag har kommit en bit på min viktresa nu. Gått ner tio kilo under en längre tid då jag varit rädd för att "köra för hårt" då jag tidigare haft ätstörningar av olika slag. Men nu har jag tappat motivationen till allt.
Såg en bild av mig som en väninna tog häromdagen och jag ser förjävlig ut. Trots att jag är smal och min kropp ser bra ut så har jag fortfarande väldigt mycket fett i nedre delen av ansiktet, vilket får det att se hängande ut.
Jag mår fruktansvärt dåligt av det och vill bara lägga mig ned och dö. Ansiktet var den största anledningen till att jag valde att kämpa med vikten då jag fått kommentarer om att mitt ansikte hänger. Det är inte roligt att vara 20 år och få den kommentaren från folk.
Jag är jättestolt över mitt ansikte och min kropp överlag men det här är något som ger mig stora hinder i livet. Min sambo tycker att det är jättejobbigt då jag äcklas av mig själv vilket drabbar vårt sexliv väldigt mycket. Och jag lever i många år framöver på studiebidrag tills jag examineras och kommer aldrig ha råd att göra något ingrepp.
Och mitt i allt elände kom jag på att min moster fick ersättning pga den psykiska ohälsa hennes små bröst orsakade henne, landstinget betalade operationen åt henne.
Normalt skulle jag inte tvinga skattebetalarna betala något som har med mitt utseende att göra, men efter att ha kämpat mig ur psykisk ohälsa och fruktansvärda tider känns det som att jag inte orkar mer och vill hitta en utväg som är hållbar. Hur många gånger jag än försökt med "du måste lära dig att älska dig själv" så har det inte blivit bättre. Jag pallar faktiskt inte mer.. särskilt inte när folk börjar kommentera "hängandet"..
Vet ni hur jag ska gå till väga? Vem jag ska kontakta? Hjälp mig...