• Anonym (sökande)

skulle behöva en kram, eller så...

Jag känner mig så ruskigt ensam i kväll.. Tittar på den där reklamen på tvn där det slutar med att två kvinnor sitter i badkaret.. Jag skulle vilja sitta där.. nu.. Men vem ska sitta på andra sidan.. Sotis.. hmm
    Jag undrar.. denna fråga har säkert dykt upp tidigare, jag har inte kollat.. finns det erfarenheter om vad barnen sagt när mamma träffar en annan och det är en kvinna..?  

• Svar på tråden skulle behöva en kram, eller så...
  • 123

Uff, det låter inget vidare! Det är så frustrerande då man upplever att man inte riktigt kan styra sitt liv.
    Har ingen erfarenhet av mammor som träffat en kvinna att dela livet med.
    Däremot blev min killkompis (alltid vetat att han är gay) ihop med en kille (nyutkommen gay) som hade 2 barn (2 pojkar på 7 o 9 år). Visst var det många frågor att besvara i början men allt har gått bra och nu firar de snart 7år tillsammans.
    Ledsen att jag inte har mer att komma med men du får en kram på distans också! Hjärta  

• Anonym (sugen)

hur gammal är du trådstartare?

• Anonym (sökande)

Jag är 36år..

Hur gammal är du själv..? 

• Linastrumpan

Ja du, jag känner igen mig. Jag känner mig också så ruskigt ensam ibland och saknar en varm famn, en famn som är min..... Vet dock inte hur man ens ska träffa någon, hur får man tid när tiden inte ens räcker till i vardagen med jobb o barn..... men drömma kan man göra ????

• Kora

Hej! Jag har erfarenhet av att ha barn från tidigare förhållande med en man och därefter bli tillsammans med en kvinna. Det har gått bra. Vi har inte gjort så stor sak av det. Däremot har jag tyckt att det varit svårt att komma ut i "barnsammanhang" men har gett mig tid och tänkt att tids nog gör jag det med. Den närmaste familjen är ju normgivande ( i kombination med annat naturligtvis). Om du är trygg i dig, vet vad du står och tycker är viktigt och förmedlar det till barnen är väl det viktigast... Och det finns ju en hel del andra forum du skulle kunna diskutera det vidare på om du skulle önska det  =). Allt gott!

• Loppsan
    Kora skrev 2013-10-01 23:24:40 följande:
    Hej! Jag har erfarenhet av att ha barn från tidigare förhållande med en man och därefter bli tillsammans med en kvinna. Det har gått bra. Vi har inte gjort så stor sak av det. Däremot har jag tyckt att det varit svårt att komma ut i "barnsammanhang" men har gett mig tid och tänkt att tids nog gör jag det med. Den närmaste familjen är ju normgivande ( i kombination med annat naturligtvis). Om du är trygg i dig, vet vad du står och tycker är viktigt och förmedlar det till barnen är väl det viktigast... Och det finns ju en hel del andra forum du skulle kunna diskutera det vidare på om du skulle önska det  =). Allt gott!

• Anonym (sökande)

Tack Kora!

Ja, det undrar jag också!! Heltidsjobb, barn, hem.. När hinner, och orkar man träffa någon, och när kommer energin att vara den där glada, flirtiga tjejen som man (egentligen) är..? Och var söker man fram modet ifrån??

Kram på er alla i alla fall :)

• Dalamor

Jag har inte berättat för mina barn än, men tror jag kommer säga typ "Det här är min flickvän och vi är kära i varandra". Det är oftast vi vuxna som gör en för stor sak av det hela, tänk på att barn inte har några fördomar förutom de som vi vuxna tutat i dem. Både jag och min exman pratar med barnen om att man får vara kär i vem man vill och att man kan gifta sig med både män och kvinnor.

Angående den där reklamen: Det är så bra att den finns, blir så glad varje gång jag ser den. Men visst den skapar en hel del längtan. Känns som det kommer ta en evighet att träffa nån

Svar på tråden skulle behöva en kram, eller så...