• Susssiii

Hur står är missfallsrisken från vecka 11?

Hej allesammans!!! Nu behöver jag verkligen er hjälp och åsikt!!!
    Jag är gravid i vecka 10 med första barnet. Vi hade tänkt vänta med att berätta att jag gravid tills vi gått vecka tolv och varit på KUB test. Detta för vi fått två missfall tidigare. Men nu till vårt dilemma...Min älskades familj är utspritt över hela Sverige och till och med hela världen MEN nästa helg så ska ALLA samlas och vi funderar på att berätta då...Alltså göra ett ul nu i veckan och berätta nästa helg...MEN då är jag ju bara i vecka 11 ...
    Så nu till min fråga...Hur stor är egentligen missfallsrisken i vecka 11 - 12 om man sett ett hjärta slå i vecka 11? Hur tycker ni vi ska göra...Snälla hjälp oss :-/

• Svar på tråden Hur står är missfallsrisken från vecka 11?
  • Mystica 1

Hej sussii saknat dig men till din fundering jag eller vi hade berättat, för rent så så kan man få ett döfött barn långt senare i graviditeten så det finns liksom inga garantier känner jag och då kan man likabra glädjas nu men det är så jag resonerar. Lycka till och hoppas du mår bra

gravidbloggen mystica.blogg.se
  • Susssiii
    Mystica 1 skrev 2013-09-21 07:24:00 följande:
    Hej sussii saknat dig men till din fundering jag eller vi hade berättat, för rent så så kan man få ett döfött barn långt senare i graviditeten så det finns liksom inga garantier känner jag och då kan man likabra glädjas nu men det är så jag resonerar. Lycka till och hoppas du mår bra

Hej Mystica...Saknat dig med men har bestämt vi för att mer iaktta alla forum ...Order från Herren i huset då han tycker dom stressar mig :-/

Jo lite så tänker väl jag också...Man vet ju liksom aldrig vad som kan hända och skulle något hemskt nu hända så har vi ju våra familjers stöd!!! Tack så jätte mycket för ditt svar vännen!!!

Jag mår Föresten toppen förutom oron...Hoppas allt är ok med dig också !!!
  • Susssiii

Herregud...Det ska självklart så...hur STOR är missfallsrisken från vecka 11?

• Mystica 1
    Susssiii skrev 2013-09-21 07:28:22 följande:
    Hej Mystica...Saknat dig med men har bestämt vi för att mer iaktta alla forum ...Order från Herren i huset då han tycker dom stressar mig :-/ Jo lite så tänker väl jag också...Man vet ju liksom aldrig vad som kan hända och skulle något hemskt nu hända så har vi ju våra familjers stöd!!! Tack så jätte mycket för ditt svar vännen!!! Jag mår Föresten toppen förutom oron...Hoppas allt är ok med dig också !!!

Min bm avråder från familjeliv av den stressfaktorn är negativ för de små och mig så jag har också varit borta en stund, hängt i andra trådar som inte har med graviditet att göra men nu var jag tvungen att säga hej när jag såg dig och din tråd :) du ger mig positiv energi :)
    gravidbloggen mystica.blogg.se
  • MrsC74

Det finns en liten risk när moderkakan ska ta över. Det sker nu ungefär. Sedan efter vecka 12 brukar man säga att risken minskat rejält.
    Men som mystica säger så kan ju saker hända. Det finns ju aldrig garantier. Vill ni berätta nu så gör det.
    Vi berättade tidigt. Sen var vårt barn sjukt och det fick aborternas i v 17. Då va det rätt skönt att få prata om det. Nästa grav väntade jag till efter MKP i v 13 för det kändes bättre den gången.

Lycka till.

• linnn89

Undrar också är i vecka 12 nästa vecka men jag tänker så här ett missfall eller att barnet dör kan bli när som helst då nu senare eller när man föder så säg till din familj och var glad illafall.. Innan när du fick missfall vilken vecka var det då???

Jag går o oroar mig för missfall pga har haft rosa + bruna flytningar i flera veckor :(

• Susssiii
    Mystica 1 skrev 2013-09-21 07:36:20 följande:
    Min bm avråder från familjeliv av den stressfaktorn är negativ för de små och mig så jag har också varit borta en stund, hängt i andra trådar som inte har med graviditet att göra men nu var jag tvungen att säga hej när jag såg dig och din tråd :) du ger mig positiv energi :)

Precis försöker också kolla på trådar som inte gäller graviditet och missfall osv...

Aweee tack du ger mig positiv energi också och jag är jätte tacksam för ditt svar ! Var rädd om dig! Det är bara att slänga iväg ett mail när du känner för det!!
  • Susssiii
    MrsC74 skrev 2013-09-21 07:37:31 följande:
    Det finns en liten risk när moderkakan ska ta över. Det sker nu ungefär. Sedan efter vecka 12 brukar man säga att risken minskat rejält.

Men som mystica säger så kan ju saker hända. Det finns ju aldrig garantier. Vill ni berätta nu så gör det.

Vi berättade tidigt. Sen var vårt barn sjukt och det fick aborternas i v 17. Då va det rätt skönt att få prata om det. Nästa grav väntade jag till efter MKP i v 13 för det kändes bättre den gången.

Lycka till.

Usch din stackare!!! Beklagar verkligen!!! Ibland är livet inte rättvist!!!

Detta är så svårt!

Det är ju det man vet :-/ Att så mycket händer nu & att det aldrig finns någon garanti... Det är verkligen ett dilemma detta :-O

Kan nog bara gå på känslan... :-/
    linnn89 skrev 2013-09-21 07:40:09 följande:
    Undrar också är i vecka 12 nästa vecka men jag tänker så här ett missfall eller att barnet dör kan bli när som helst då nu senare eller när man föder så säg till din familj och var glad illafall.. Innan när du fick missfall vilken vecka var det då???

Jag går o oroar mig för missfall pga har haft rosa + bruna flytningar i flera veckor :(

Ja jag funderar och funderar och funderar men kan verkligen inte få en känsla av vad jag mest vill :-/

Jag har fått mina missfall i vecka 6 & 8 ... Vilken vecka är du i ???

Usch Gud vilken oro du måste känna...lider med dig! Men det behöver verkligen inte betyda att något är fel... Man kan ju få rosa bruna flytningar av olika anledningar .. Tex sköra slemhinnor... Har du extra mycket ont eller är det ingen skillnad?
  • Susssiii
    Mystica 1 skrev 2013-09-21 08:17:26 följande:
    Men du om det är näsa helg kan ni inte vänta och ta ett beslut då och se hur du mår och vad ni känner där och då

Ne alltså vi vill ju göra ett ul innan nästa helg för att verkligen vara säkra på att allt står rätt till med den lille ...

Vågar inte chansa :-/
Svar på tråden Hur står är missfallsrisken från vecka 11?