• Anonym (Kaffedraken)

    Vad betyder "kurvig" och "fyllig" för dig?

    Försök att beskriva dessa två ord (separat) med hjälp av andra ord.

  • Svar på tråden Vad betyder "kurvig" och "fyllig" för dig?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Kurvig är som det låter, någon med tydliga kurvor. Det vill säga fylliga bröst, stor rumpa men smal midja, så konturen blir en kurvig väg.

    Tyvärr verkar en hel del beskriva sig själva som kurviga fast de även har stora magar men då är de inte kurviga utan snarare runda. Jag tar fram en bild som illustrerar det hela.


  • Anonym (Kaffedraken)
    Grappa skrev 2013-09-21 13:02:24 följande:
    Varför behöver du andra ord, kurvig och fyllig betyder precis det de beskriver.
    Jag är ganska säker på att folk här har massor av olika uppfattningar om vad "kurvig" och "fyllig" egentligen är.

    En del tycker att:

    kurvig=stor rumpa och stora bröst

    andra tycker att:

    kurvig=finare ord för mullig och lönnfet
  • Anonym (Kaffedraken)
    saltgurka skrev 2013-09-21 13:12:15 följande:
    Jag är ganska säker på att folk här har massor av olika uppfattningar om vad "kurvig" och "fyllig" egentligen är.

    En del tycker att:

    kurvig=stor rumpa och stora bröst

    andra tycker att:

    kurvig=finare ord för mullig och lönnfet
    Och på precis samma sätt är det med ersättningsord, alla tolkar dem olika. Mullig är en sak för dig, en annan för mig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Grappa skrev 2013-09-21 13:14:37 följande:
    Och på precis samma sätt är det med ersättningsord, alla tolkar dem olika. Mullig är en sak för dig, en annan för mig.
    Sant. Men just därför är det ju intressant att höra så många röster som möjligt.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det finns ju mellanting där det är svårt att bedöma om någon är mest kurvig eller mest rund. Jag tycker att man måste ha både bröst och höfter för att vara kurvig, alltså måste midjan vara tydligt mindre än bägge.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Mirkor skrev 2013-09-21 13:16:14 följande:
    Det finns ju mellanting där det är svårt att bedöma om någon är mest kurvig eller mest rund. Jag tycker att man måste ha både bröst och höfter för att vara kurvig, alltså måste midjan vara tydligt mindre än bägge.
    För mig är kurvig och rund samma sak. En kurvig rumpa till exempel är en ganska mullig rumpa, annars skulle den inte vara kurvig.
Svar på tråden Vad betyder "kurvig" och "fyllig" för dig?