• Anonym (flytt)

ni som flyttat för att slippa varannan veckas boende

funderar på att flytta en bra bit bit bort för att i framtiden slippa varannan veckas boende för lille sonen.
    Hur gick det för er som gjort ni och haft gemensam vårdnad? Vart det svårt med dagis plats? Var det svårt att få barnet skrivet i den nya kommunen? Och då menar jag fall där pappan motsatt sig flytten och motsatt sig dagisbyte osv.

Blev ni stämda på grund av flytten? Hur gick det? Vore bra höra erfarenheter. Kan inte tänka mig vra utan barnet halva dess uppväxttid, så är det bara.

Ni som tycker jag är knäpp som känner så här, behöver inte komma med kommentarer om pappans rätt osv osv

• Svar på tråden ni som flyttat för att slippa varannan veckas boende
  • Philippa

Varför är du så egoistisk?

Det handlar inte om pappans rätt till barnet, det handlar om ert barns rätt till sina båda föräldrar! 

• Anonym (BARNETS rätt)

Barnets rätt kommer alltid sättas framför både dina och pappans känslor.

Eftersom du inte kan se efter barnets rätt tillråda föräldrarna är chansen stor att pappan får boendet vid en utredning

• Anonym (?)

Hur gammalt är barnet? Har ni gemensam vårdnad?

• Vixxx

Du kan flytta utan hans tillåtelse, men barnet blir med största sannolikhet skrivet hos honom....
    Bor han kvar i bostaden där ni bodde gemensamt? För då är sannolikheten ännu större att barnet blir skrivet där.

Biomamman till mina bonusar försökte skriva barnen på annan ort, min sambo vägrade skriva på och då blev barnen skrivna hos oss (trots att vi inte bor kvar i bostaden där de bodde tillsammans) men vi hade närmast till skola och förskola och då blev de folkbokförda hos oss. 

• Livspussel

Men ts om den andra är så dålig förälder så undrar jag varför du skaffa barn med denna, det är barnets rätt att få vara lika mycket hos båda sina föräldrar

• Anonym (???)

Hur kan man som förälder inte vilja att barnet ska ha det bästa som finns? Jag förstår mig ärligt talet inte på dessa mammor.

• Anonym (?)

Nu har ni skrämt bort TS Jag som ville veta mer...
    Hoppas iaf att barnet i fråga har en vuxen i sin närhet som faktiskt bryr sig om honom och inte bara ser honom som en ägodel...

• Vixxx

Jag har då bara sagt vad som brukar gälla och vad som hände när biomamman försökte flytta barnen utan tillåtelse.

• Anonym (flytt)
    Vixxx skrev 2013-09-21 18:30:11 följande:
    Du kan flytta utan hans tillåtelse, men barnet blir med största sannolikhet skrivet hos honom....
    Bor han kvar i bostaden där ni bodde gemensamt? För då är sannolikheten ännu större att barnet blir skrivet där.

Biomamman till mina bonusar försökte skriva barnen på annan ort, min sambo vägrade skriva på och då blev barnen skrivna hos oss (trots att vi inte bor kvar i bostaden där de bodde tillsammans) men vi hade närmast till skola och förskola och då blev de folkbokförda hos oss. 
    Barnet är så litet så han går inte på förskola ännu.
  • Anonym (flytt)

Vi bor inte ihop. Bara jag som mamma har varit föräldraledig.

Svar på tråden ni som flyttat för att slippa varannan veckas boende