Får 240-dagarsvillkoret ha en termins studier insprängt mellan 2,5 mån sommarjobb och jobb efter examen? SGI prompt sista 6 månaderna?
Föräldrapenning Läst på försäkringskassans hemsida avigt och rätt, men känner inte att jag hittat svar på min fråga.
Ex:
(Tidigare 6 mån anställning att räkna på ej möjligt.)
? 10 jun-aug 10 v. sommarjobb 25.000kr/mån+övertid
? studiestöd Ht +. extrajobb i okt-nov 10 v. 7500kr/mån
? jan- sista feb. 10 v. tillfälligt vik. 20.000/mån
? 1 mars-juni 3,5 mån 28.000/mån, start på långtidsanställning, innan födsel
Är det en omöjlighet att 240-dagarsvillkoret är uppfyllt eftersom dagarna ska vara i följd, eller är terminens studier "överhoppningsbara dagar"?
Om dgr med studiestöd är "överhoppningsbara" i 240-dagarsvillkoret, gäller det äv. motsvarande så att villkoret uppfylls om det äv. finns överhoppningsbara arbetssökande-dagar (anmäld hos AF)?
Är det en omöjlighet att basera föräldrapenningen 6 månaders SGI på de högsta inkomsterna och räkna med sommaranställningen istället för de 10v. extrajobb, skulle det kunna gå i o m att alla anställningar ligger inom ett år?
Eller är det de 6 sista månaderna man prompt räknar på?
Hur brukar man basera föräldrapenningen om man haft en så här oregelbunden inkomst med olika anställningar varav en extrainkomst - är det i princip alltid så att man räknar på de sista 6 månaderna ändå?
(Jag vet att ni inte kan ge ett beslut här på sidan innan ni har fått underlag, men det jag ber om är ett generellt svar, men utifrån exemplet. Det har ni kunnat ge tidigare utifrån andras exempel.)