• samus oshiri

Min kompis är gravid, vad ger jag henne för present?

Asså, jag har noll koll på gravitation. Hur många månader är ni tjejer tjocka innan barnet kommer ut?

En kompis till mig är gravid och jag tänkte överraska henne med något fint på hennes födelsedag.

Men VAD?!

• Svar på tråden Min kompis är gravid, vad ger jag henne för present?
  • samus oshiri
    jaghopparhögt skrev 2013-09-21 23:06:50 följande:
    Ge henne nyaste Zelda till Wii.
    Men faaaaan vad rolig man kan vara då. INTE!!!
  • Liten till

Hörselkåpor. Det är något som man som nybliven förälder ibland undrar varför man inte fick redan på BB? :)

Nej men om hon är gravid vid sin födelsedag så kanske ett gravidsmycke? Finns nåt som kallas typ bolero eller liknande som pinglar mjukt när man rör sig och detta ska vara lugnande för bebis i magen.

Eller ett presentkort på massage, det är tungt att bära på en bebis! Gravidmadsage är super! Lycka till

• samus oshiri
    Liten till skrev 2013-09-21 23:14:11 följande:
    Hörselkåpor. Det är något som man som nybliven förälder ibland undrar varför man inte fick redan på BB? :)
    Nej men om hon är gravid vid sin födelsedag så kanske ett gravidsmycke? Finns nåt som kallas typ bolero eller liknande som pinglar mjukt när man rör sig och detta ska vara lugnande för bebis i magen.
    Eller ett presentkort på massage, det är tungt att bära på en bebis! Gravidmadsage är super! Lycka till
    Fler tips tack!
  • Johannasönskan

För att svara på fråga ett: vi är gravida i 40 veckor (mer eller mindre beroende på när bebisen bestämmer sig för att titta ut).
    Och tips på födelsedagspresenter är att skilja på hennes dag och graviditet. Om ni ska fira hennes födelsedag så är det ett paket som hon ska få. Ett grattis till graviditeten kan hon få vilken dag som helst.

Och bra saker till en bebis är filt, strumpor, blöjor, bäddset till vagnen och sängen, pyjamasar, cd-spelare, cd med barn-vaggvisor.
    Listan kan göras lång! â?º

• The Fugly

Kan inte låta bli att skratta åt "gravitation" :)

Bolasmycke är ju en fin ide men är det en födelsedagspresent tycker jag den ska vara frikopplad från graviditeten och handla om henne, inte bebisen. Dvs, det du hade gett henne om hon inte var gravid (med reservation för saker som är direkt olämpliga under graviditet så klart).

• samus oshiri

Vad tror ni om en spabehandling anpassad för gravida? Eller vill de flesta gravida slippa tänka på att de är gravida?

Tänkte att en spabehandling hjälper till att få kroppen att kännas bättre.

• DrMe
    samus oshiri skrev 2013-09-22 10:52:54 följande:
    Vad tror ni om en spabehandling anpassad för gravida? Eller vill de flesta gravida slippa tänka på att de är gravida?

Tänkte att en spabehandling hjälper till att få kroppen att kännas bättre.

Låter utmärkt!
  • samus oshiri
    nevermind skrev 2013-09-22 15:00:23 följande:
    Vad har graviditeten med hennes födelsedagspresent att göra?
    Eftersom hon är gravid kanske det passar bättre med något gravitationsrelaterat på födelsedagen?
Svar på tråden Min kompis är gravid, vad ger jag henne för present?