• Boomsan

Tidigt ultraljud (v 6+4)

Jag undrar lite vad ni kunde se på ultraljudet när det var tidigt i graviditeten? Jag kommer till att vara i vecka 6+4 på det första ultraljudet och vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig Glad

• Svar på tråden Tidigt ultraljud (v 6+4)
  • AstMalin

Jag gjorde vul 6+3 man såg mest som en slags skugga och hjärtat som fladdrade fast det är nog olika för alla

• emelielj

I v 5+4 såg man en fostersäck, sedan i v 6+4 såg man foster med hjärta under mina ultraljud.

• Frögurka

Ja gjorde vul i v6+4 o då slog inget hjärta o gyn sa att ja bara var ca 5 veckor. Ställde in mej på MF då, för ja visste att ja var mer ön 5 veckor. O ja hade blivit "lovad" att se ett hjärta då, de var därför ja väntade (lååång väntan) till just 6+4.
    Idag är ja v38+3 o ska snittas om 2 dagar )))))
    Från första början enligt mensen fick ja BF 2/10. Sen gjorde UL i v9, v12, v19 o v28. Alla UL o även enligt mensen har gett mej 2/10. Alltså räknar ja själv me att ja garanterat var i 6+4 på första VUL, ändå slog inte hjärtat o storleken kan ju inte stämt heller eftersom hon sa 5 veckor.

• Boomsan
    Frögurka skrev 2013-09-22 09:03:03 följande:
    Ja gjorde vul i v6+4 o då slog inget hjärta o gyn sa att ja bara var ca 5 veckor. Ställde in mej på MF då, för ja visste att ja var mer ön 5 veckor. O ja hade blivit "lovad" att se ett hjärta då, de var därför ja väntade (lååång väntan) till just 6+4.
    Idag är ja v38+3 o ska snittas om 2 dagar )))))
    Från första början enligt mensen fick ja BF 2/10. Sen gjorde UL i v9, v12, v19 o v28. Alla UL o även enligt mensen har gett mej 2/10. Alltså räknar ja själv me att ja garanterat var i 6+4 på första VUL, ändå slog inte hjärtat o storleken kan ju inte stämt heller eftersom hon sa 5 veckor.
    Skönt att det gick bra för dig! Kan tänka mig att du blev jätte orolig under UL

När ni säger foster, kunde man då liksom se ansikte, armar osv? Skrattande
  • Majblomma14

Gjorde UL/VUL i v 7+2 (trodde jag). Visade sig att jag var i v.6+6. Jag hade varit orolig för att det inte skulle finnas nåt tickande hjärta därinne (för det är bl.a. Det som man tittar efter) men man såg istället två (!!!) tickande hjärtan i var sin fostersäck!

• Lilja1980
    Majblomma14 skrev 2013-09-25 15:10:12 följande:
    Gjorde UL/VUL i v 7+2 (trodde jag). Visade sig att jag var i v.6+6. Jag hade varit orolig för att det inte skulle finnas nåt tickande hjärta därinne (för det är bl.a. Det som man tittar efter) men man såg istället två (!!!) tickande hjärtan i var sin fostersäck!

Åh Grattis! VIlken upplevelse! Hur mår du? Det sägs väl att man mår jätteilla tidigt om man väntar tvillingar?
  • Majblomma14
    Lilja1980 skrev 2013-09-25 15:51:05 följande:

Åh Grattis! VIlken upplevelse! Hur mår du? Det sägs väl att man mår jätteilla tidigt om man väntar tvillingar?
    Tack!! Ja verkligen en häftig upplevelse! Och smått chockartat, kändes lite som att jag drömde. Jag mår bra tack men har åkt på en jobbig förkylning med hosta som inte vill gå över. Ja det sägs så, men jag tycker inte att jag känner så jättestarka symptom. Magen är dock redan stor och svullen, trots att jag är i v.7+0 idag enligt UL. Mår inte så illa tycker jag.
  • Boomsan

Kul med tvillingar!!! Grattis Nalle
    Mina tankar har ibland skenat iväg om det kan vara tvillingar ^^ Mår väldigt illa och har svullnat rejält om magen, men svaret får jag inte fören på fredag Solig

• Majblomma14
    Boomsan skrev 2013-09-25 21:05:19 följande:
    Kul med tvillingar!!! Grattis Nalle
    Mina tankar har ibland skenat iväg om det kan vara tvillingar ^^ Mår väldigt illa och har svullnat rejält om magen, men svaret får jag inte fören på fredag Solig
    Tack!!

Ett symptom som jag märkt med tvillingarna till skillnad från tidigare graviditet är att jag är sååååååååååå sjuuuuuuuuukt trött!!!!!!!

När ska du på UL?? 
  • Boomsan
    Majblomma14 skrev 2013-09-26 12:32:13 följande:
    Tack!!

Ett symptom som jag märkt med tvillingarna till skillnad från tidigare graviditet är att jag är sååååååååååå sjuuuuuuuuukt trött!!!!!!!

När ska du på UL?? 
    Haha jasså så riktigt överdrivet trött? för det är jag ahaha Solig
    Imorgon!!!! Längtar så fruktansvärt mycket så att jag håller på att bli galen Tungan ute
  • Majblomma14
    Boomsan skrev 2013-09-26 13:29:04 följande:
    Haha jasså så riktigt överdrivet trött? för det är jag ahaha Solig
    Imorgon!!!! Längtar så fruktansvärt mycket så att jag håller på att bli galen Tungan ute

Haha, ja faktiskt!

Vad spännande! Hur gammal är du? Är du befruktad på naturligt sätt (oj, det lät fackligt...haha)? Har du tvillingar på din sida?  
  • Boomsan
    Majblomma14 skrev 2013-09-26 13:35:10 följande:

Haha, ja faktiskt!

Vad spännande! Hur gammal är du? Är du befruktad på naturligt sätt (oj, det lät fackligt...haha)? Har du tvillingar på din sida?  
    Jag är 23 ^^ du då?
    Jag kan egentligen inte få barn pågrund utav min PCOS så min gynekolog sa att jag aldrig kommer till att kunna på barn utan hjäp, men jag blev gravid endå utan hjälp Flört Har inga tvillingar i släkten men då jag har många äggblåsor så tror jag att det kan vara så att jag släppt fler än 1 ägg nu när jag väl haft en ägglossning vilket jag aldrig annars har Tungan ute
  • Majblomma14
    Boomsan skrev 2013-09-26 16:57:37 följande:
    Jag är 23 ^^ du då?
    Jag kan egentligen inte få barn pågrund utav min PCOS så min gynekolog sa att jag aldrig kommer till att kunna på barn utan hjäp, men jag blev gravid endå utan hjälp Flört Har inga tvillingar i släkten men då jag har många äggblåsor så tror jag att det kan vara så att jag släppt fler än 1 ägg nu när jag väl haft en ägglossning vilket jag aldrig annars har Tungan ute
    Oj ännu större grattis då!!!

Jag är 37!
  • littstar
    Lilja1980 skrev 2013-09-25 15:51:05 följande:

Jag började må illa efter en vecka, sen spydde jag nästan konstant i 3 månader =) Fick inte reda på att det va tvillingar fören v 19 på RUL=P  Nu är jag i v 36+0=)
Svar på tråden Tidigt ultraljud (v 6+4)