Tidigt ultraljud (v 6+4)
Jag undrar lite vad ni kunde se på ultraljudet när det var tidigt i graviditeten? Jag kommer till att vara i vecka 6+4 på det första ultraljudet och vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig
Jag undrar lite vad ni kunde se på ultraljudet när det var tidigt i graviditeten? Jag kommer till att vara i vecka 6+4 på det första ultraljudet och vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig
Följer:)
Jag gjorde vul 6+3 man såg mest som en slags skugga och hjärtat som fladdrade fast det är nog olika för alla
I v 5+4 såg man en fostersäck, sedan i v 6+4 såg man foster med hjärta under mina ultraljud.
Ja gjorde vul i v6+4 o då slog inget hjärta o gyn sa att ja bara var ca 5 veckor. Ställde in mej på MF då, för ja visste att ja var mer ön 5 veckor. O ja hade blivit "lovad" att se ett hjärta då, de var därför ja väntade (lååång väntan) till just 6+4.
Idag är ja v38+3 o ska snittas om 2 dagar )))))
Från första början enligt mensen fick ja BF 2/10. Sen gjorde UL i v9, v12, v19 o v28. Alla UL o även enligt mensen har gett mej 2/10. Alltså räknar ja själv me att ja garanterat var i 6+4 på första VUL, ändå slog inte hjärtat o storleken kan ju inte stämt heller eftersom hon sa 5 veckor.
Gjorde UL/VUL i v 7+2 (trodde jag). Visade sig att jag var i v.6+6. Jag hade varit orolig för att det inte skulle finnas nåt tickande hjärta därinne (för det är bl.a. Det som man tittar efter) men man såg istället två (!!!) tickande hjärtan i var sin fostersäck!
Kul med tvillingar!!! Grattis
Mina tankar har ibland skenat iväg om det kan vara tvillingar ^^ Mår väldigt illa och har svullnat rejält om magen, men svaret får jag inte fören på fredag