• Skärgårdstösen

Natusan eller Barnängen?

Har börjat handla nu och fixa hemma och så där. Mysigt!
    Har en fundering idag. Vad köpa för produkter till skötbordet? Vilket märke är bäst? Var på Billhälls och kollade idag. Natusan hade ju massor olika oljor och krämer medan Barnängen tex. bara hade tvål, shampo och olja. Hmm...vad köpa egentligen?

• Svar på tråden Natusan eller Barnängen?
  • Firren

Jag gillar inte Natusan utan använde hellre Barnängen till mina. Tyckte Natusan kändes mer "ohälsosamt?".

• Skärgårdstösen

Puffar upp...

• Fyra

Använder inte mycket sånt. Barnängens olja till badet, Inotyolsalva till gumpen, inget annat.

• Majsan70

Olivolja prpagerar jag för. Bra både i mat o i badet. På den flesta spädbarn behöver maninte shampo. Räcker med vatten då om de inte har världens hårman. Det var först vid 9 månader vi började med lite natusan shampoo, men enbart i håret. Till resten av kroppen använder vi endast olivolja i vattnet. Perfekt då man inte behöver smörja xtra efter badet.

• lancrox

skulle välja barnängen ..som fyra nämner ovanför

testade själv natusan oil eller va d den heter fick utslag sv den

• ladyhawk

Jag har inte kommit så långt än. Våra närmsta vänner använder ACO från Apoteket till allt. Jag har testats deras schampo+balsam, det var som att tvätta håret med såpa, så jag vet inte...

• Fru Längtan

Använder Barnängen på mig själv och kommer att använda det på mina barn också!

• AnnaLina

Dessa är onaturliga produkter och man ska inte använda dessa alls!!

Weledas produkter är naturliga, dom använder jag!! Eller som tidigare inlägg, varför inte olivolja, men alla bestämmer ju själva. Själv skulle jag aldrig använda onaturliga produkter på den mjuka fina baby huden!!

Apotekets produkter är oxå onaturliga!

• Mallemus

Tycker att Natusan och Johnson&Johnson puder luktar äckligt... jag använder pudret på apoteket. Detta är till mig själv alltså!

Jag skulle välja det jag tycker luktar godast och är mest prisvärt. Jag gillar personligen barnängens produkter.

Ibalnd kan syntetiska produkter vara bättre pga allergirisker.

• Emsally

jag köpte barnängens babyolja, just för att det stod att man kunde ha den både i badet å på kroppen. 2 in 1. natusan hittade jag bara i badolja å olja var för sig..

Svar på tråden Natusan eller Barnängen?