• Jacqueline

Pergotime ,vilken kur lyckades ni på?

Som rubriken säger ,vilken kur lyckades ni på och fick ni en eller fler bebisar med pergo?
    Ska börja med min första kur så snart mensen kommer igång och är sjukt nyfiken på allt =)
    Tacksam för alla svar och kommentarer!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pergotime ,vilken kur lyckades ni på?
  • Pion82

Åt nio kurer för ca två år sen utan att bli gravid. Fick barn sen efter ivf. Nu hade jag en kur kvar hemma och ville göra ett syskonförsök och tänkte att det inte kunde skada att försöka med den kuren. Och det gjorde det inte heller Skrattande, nu är jag gravid i v.8!

• Jacqueline
    Pion82 skrev 2013-09-22 14:29:36 följande:

Åt nio kurer för ca två år sen utan att bli gravid. Fick barn sen efter ivf. Nu hade jag en kur kvar hemma och ville göra ett syskonförsök och tänkte att det inte kunde skada att försöka med den kuren. Och det gjorde det inte heller Skrattande, nu är jag gravid i v.8!

Ah va härligt grattis
  • JoyandBaby

Hej
    Jag tog första enkelkuren i maj och blev gravid men slutade i Missfall

Nu tog jag andra enkelkuren och är gravid igen vecka 4+2

• Jacqueline
    JoyandBaby skrev 2013-09-22 14:47:28 följande:

Hej
    Jag tog första enkelkuren i maj och blev gravid men slutade i Missfall

Nu tog jag andra enkelkuren och är gravid igen vecka 4+2

Beklagar ditt mf och grattis till nya graviditeten!!Då blev du alltså gravid på första försöket två gånger med pergo?
  • Jacqueline
    JoyandBaby skrev 2013-09-22 18:01:59 följande:

Jo då det går!!!
    Är det första gången du ska ta dom? Ska du på VUL dag 14?

Ja det är första gången...fick bara utskrivet fyra kurer och "har du inte blivit gravid när dom e slut så får vi gå vidare med en utredning"
  • tindralva

Jag åt Pergo i två månader, blev gravid med tvillingar andra månaden. Stort LYCKA TILL!

• JoyandBaby

Konstigt
    Jag fick prova med en enkeldos alltså en tablett om dagen i 5 dagar
    Sen skulle jag in på VUL dag 14 för att se om det hade fungerat, och jag hade 2 stora blåsor båda gångerna
    Så då sa min Gyn att nu behövde jag inte komma tillbaka för fler VUL utan köra på för hon har sett att det funkar på mig

Hade det inte funkat så hade hon ökat till dubbeldos och sen trippel

• JoyandBaby

Men fråga om du kan komma in på VUL då att du får se att det funkar
    Det är ganska skönt o veta på en gång ju istället för att vänta 4 månader

• Jacqueline
    JoyandBaby skrev 2013-09-22 18:35:52 följande:

Men fråga om du kan komma in på VUL då att du får se att det funkar
    Det är ganska skönt o veta på en gång ju istället för att vänta 4 månader

Jag har iofs mest troligt egen ägglossning fast min cykel har på ett år gått från 29 dagar till mellan 45 och 48 dagar (med ÄL på ca dag 30) så därför fick jag pergo...försökt bli gravida ett år utan resultat.
  • Theresan

Jag blev gravid på femte kursen, varav en enkel utan ÄL, en dubbel utan ÄL och sedan tre dubbla med ÄL. På sista dubbla tog det sig. Tyvärr fick jag missfall 

• LillaMiraklet

Jag har ätit 12st kurer med pergotime under 2 omgångar  i mitt liv och jag har bara blivit gravid en gång med hjälp av pergotime och det var i en uppehållsmånad efter kur 3, slutade i mf v.7.
    Jag har gått vidare till nästa steg IVF.

Svar på tråden Pergotime ,vilken kur lyckades ni på?