• Themis

Är du en Blocket-fyndare?

Jag gick runt och räknade och om jag inte missade nåt så har vi strax över 70 möbler/inredningsprylar i hemmet inköpta på Blocket i vårt hem.

Jag räknade då en stol som en sak, så ett möblemang blir 5 saker om det är bord+fyra stolar.

(jag räknade inte smått krafs i många delar som serviser och samlarprylar)

Hur många har du? Är det någon som du är extra glad över?

Jag är t.ex. glad för mitt unika skrivbord, som en fotostudent har stylat med att lägga ett jättestort svartvitt foto över skivan, av Borneos djungel.

Whenever you get mad, just think of a Tyrannosaurus rex trying to masturbate. /unknown
  • Svar på tråden Är du en Blocket-fyndare?
  • Grappa

Cool, det vill man ju se en bild på!
    Jag orkar inte med Blocket, det finns för mycket val helt enkelt, söker man på soffor får man 300 svar varav hälften är bruna skinnsoffor från Europamöbler som nån stackare pröjsat 46000 för och nu endast vill ha 30000 för.
    Önskar att man kunde filtrera bort "skit" helt enkelt.

Sen har jag inte bil heller, det gör det nästan omöjligt att köpa möbler på Blocket. Mindre saker funkar dock.

Däremot handlar jag en del på ebay, nytt till markant lägre pris än i Sverige.

• LillGris

Hela vardagsrummet (2 soffor, soffbord, fem bokhyllor, ett vitrinskåp, en stor tv-möbel, matbord + stolar) är blocketfynd, har betalat under 3000 för hela rummet. I köket har vi bara en möbel, ett vitrinskåp, också blocket. Sängen är från blocket men madrassen är nyköpt. Skohyllan - blocket. Sen är hela min gröna anna-servis inhandlad på tradera. Så ja, jag är en blocketfyndare. Samt tradera-proffs ;)

• straw2008

Handlar myyycket på blocket. Har tjänat mkt pengar då jag ofta köper o säljer vidare. Har hittat mkt jag fastnat för som försvunnit ur sortiment tex.

I kinamockaskogen.....
  • Themis
    Grappa skrev 2013-09-22 12:10:23 följande:
    Cool, det vill man ju se en bild på!
    Jag orkar inte med Blocket, det finns för mycket val helt enkelt, söker man på soffor får man 300 svar varav hälften är bruna skinnsoffor från Europamöbler som nån stackare pröjsat 46000 för och nu endast vill ha 30000 för.
    Önskar att man kunde filtrera bort "skit" helt enkelt.

Sen har jag inte bil heller, det gör det nästan omöjligt att köpa möbler på Blocket. Mindre saker funkar dock.

Däremot handlar jag en del på ebay, nytt till markant lägre pris än i Sverige.
    Man får vara lite klurig med sina sökord, och de bästa grejerna är ju färskvara så att säga, för sen är de sålda.

Men visst shoppar jag också över nätet ute i världen.

En stor och bra bil underlättar, och att man bor i en del av Sverige där det finns mycket annonser ute, förstås.

Men framförallt är det trevligt när man hittar något som man själv tycker om och som säljaren faktiskt vill ska få "ett gott hem" . De vill att prylen ska få fortsätta leva hos någon som kan uppskatta den, när de nu själva inte längre har plats eller har bytt stil, eller kanske någon del av möblemanget har gått sönder.

Vårt matsalsbord hämtade vi t.ex. från några som ville behålla de speciella stolarna till men tyckte bordet var för smalt, och sen kombinerade vi ihop det med stolar från ett hushåll där man hade lyckats förstöra bordsskivan.

Jag älskar logistik och att försöka få saker att passa ihop så det har väl blivit lite av en sport för mig.
    Whenever you get mad, just think of a Tyrannosaurus rex trying to masturbate. /unknown
  • SilverEmma

Mitt bästa blocket-fynd var en malm-byrå i exakt den storlek och färg jag letat i flera månader efter. Tjejen som sålde tänkte inte på att skriva "malm" i annonsen, hade hon inte missat det så hade hon fått 2-300 kr mer för den och den hade varit borta långt innan jag hittade den...

Älskar blocket, även om jag mer och mer går över till köp- och säljsidor på FB. Har gjort många fynd där också. 

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
Svar på tråden Är du en Blocket-fyndare?