• Anonym (Lisa)

Kan Ägg-test visa negativt, men kan man ändå vara gravid?

Jag är ju så korkad att jag glömde skriva upp när jag hade sista mensen, eller sist jag skrev upp var det den 15 augusti, Jag skäms men jag kommer fan inte ihåg om jag har haft mens efter det. Min mens är ganska oregelbunden. Men om jag har haft mens igen mellan 15 och senaste så har det gått kort tid i mellan (knepigt isåfall) 

Jag gjorde ett ägglosningstest i torsdags (hört att man ska kunna se om man är gravid på det) Men de visade bara ett starkt sträck och ett mycket svagt test.

Jag har mått lite illa och har kännt mig lite uppsvälld i magen, men de kan ju bara vara vanliga pms symtom. men borde inte ägg-testet visa att jag har ägglossning då? Lr hur funkar det?

Kan man vara gravid trots att äggtestet inte visar nåt speciellt,

• Svar på tråden Kan Ägg-test visa negativt, men kan man ändå vara gravid?
  • Anonym (--)

Ältest viar ju alltid så som ditt test gjorde, när det är positivt för äl är båda strecken lika starka.

Ta ett graviditetstest, testen mäter två helt olika saker. 

• alynda

De hormoner som gravtest resp ÄL-test mäter är likartade och ÄL-test kan inte skilja dem åt. Minns jag rätt är dock ÄL-testet mindre känsligt och det krävs i så fall högre nivåer hcG för att ge utslag än ett gravtest.

• Baby2014

Mina äl test visade starkt positivt innan gravtesten, gravtesten visade svagt/nästan osynligt positivt.

Svar på tråden Kan Ägg-test visa negativt, men kan man ändå vara gravid?